سلامت

دندان پزشکی درکرج: لیست 20 دندانپزشک برتر کرج

دندان پزشکی در کرج: معمولا مراجعه به دندان‌پزشکی لزوما برای انجام کارهای خاص نیست، بعبارتی کلینیک‌های دندان‌پزشکی و یا مطب‌ها قادر هستند خدمات بسیار زیادی را به مراجعین ارائه دهند. دندان‌پزشکان در تلاش هستند تا بیماران خود را از انواع بیماری‌های دهان و دندان دور نگه دارند.

امروزه اکثر روش هایی که به واسطه پزشکان انجام می شود برای زیبایی و مرتب شدن دندان های هر فرد است، معمولا افراد به لبخند خود بسیار توجه می کنند و خواهان این مسئله هستند به همین دلیل به دنبال بهترین دندانپزشک برای رفع مشکلات دندان های خود هستند.به همین سبب برای داشتن سلامت دهان و دندان باید در انتخاب دندان‌پزشک متخصص وسواس به خرج دهید.

دندان‌پزشکی در کرج

دندان پزشکی در کرج: با مراجعه به بهترین دندان‌پزشکی در کرج ابتدا با تشخیص مشکل دهان و دندان بیمار برای حفظ و دستیابی به سلامت دهان و دندان دارای اهمییت بسیار زیادی است.

اکثر پزشکان به بیماران خود تاکید می کنند تا از خمیردندان‌های حاوی فلوریدا به صورت دو مرتبه در طول شبانه روز استفاده کنند و برای پیشگیری از مشکلات دهان و دندان از نخ دندان استفاده کنند.

دندان پزشکان موفق کرج برای دستیابی و درمان و به موقع بیمار تلاش می کنند؛ با ارائه بهترین خدمات دندان‌پزشکی در کرج شما می توانید تا سال‌های سال از سلامت دهان و دندان خود خیالتان راحت باشد.

معمولا دندان‌پزشکان سعی می کنند برای بهبود بیماران هزینه کمتری را طلب کرده و بیشتر به سلامت وی کمک کنند.

خدمات دندان پزشکی در کرج: برای استفاده از خدمات دندان پزشکی در کرج با ما تماس بگیرید.

بهترین دندان پزشکان کرج خدمات بسیار خوبی در این زمینه ارائه می کنند که در ادامه به صورت کامل به بررسی و آشنایی با آن‌ها می‌پردازیم.

لمینت سرامیکی دندان در کرج

لمینت به پوست نازکی گفته می‌شود که روی دندان قرار می گیرد، در جهت اصلاح ظاهری دندان و تغییر رنگ آن استفاد می‌شود.

از این روش برای بستن فواصل دندان‌ها و پوشاندن ترک‌خوردگی دندان کمک می‌گیرند.

ارتودنسی دندان‌ها در کرج

معمولا از ارتودنسی برای اصلاح و بهبود، بهم‌ریختگی دندان برای زیباسازی آن کمک می گیرند. سنین مختلف می‌توانند از این روش استفاده می‌کنند، اما توصیه می شود در صورت مشاهده بهم‌ریختگی دندان سعی کنید از سنین پایین تر اقدام کنید. مدت زمان درمان ارتودنسی 18 تا 24 ماه است.

ایمپلنت دندان در کرج

ایمپلنت برای زمانی است که جای یکی از دندان‌ها خالی باشد، به لحاظ ظاهری مانند دندان طبیعی است، اکثر افرادی که دندان‌های طبیعی و اصلی خود را از دست داده و از مشکلات گفتاری رنج می برند، می‌توانند از این روش استفاد کنند.

کامپوزیت دندان در کرج

امروزه یکی از روش‌های زیبایی طرح لبخند و اصلاح دندان‌ها استفاده از کامپوزیت است، آسیبی به دندان‌ها وارد نخواهد شد و عوارضی برای افراد ندارد. معمولا کامپوزیت دارای تنوع رنگی بالایی است و هر شخص با توجه به سلیقه خود می‌تواند انتخاب کند.

درمان ریشه دندان (عصب کشی) در کرج

زمانی که پوسیدگی، درد و التهاب دندان بسیار زیاد شود، پزشک متخصص دهان و دندان تشخیص می‌دهد تا با کمک روش عصب کشی درد را در بیمار تسکین دهد.

اصلاح خط لبخند در کرج

خط لبخند خطی فرضی است که از لبه بالایی دندان‌ها فک بالا می‌گذرد و به صورت موازی با لب پایین قرار می‌گیرد.

زمانی که این خط به طرف پایین انحنا شده باشد، لبخند فرد به صورت جوان و زیبا دست می‌یابد، اما زمانی که این خط به صورت صاف باشد نشان دهنده سایش دندان و بالا رفتن سن فرد است.

شرایط آسیب دیدن دندان

  • پوسیدگی: اکثر باکتری‌هایی که با مسواک و یا بزاق دهان فرد از بین نمی‌رود در نهایت سبب آسیب به ساختار عمیق و مینای دندان می‌شود. این نوع پوسیدگی‌ها در آسیاب کوچک و بزرگ ایجاد می‌شود.
  • پوسیدگی دندان: نامی کلی برای بیماری دندان و حفره ها بشمار می‌رود.
  • بیماری پریودنتیت: زمانی که بهداشت دهانی ضعیف باشد سبب التهاب بافت‌های عمیق اطراف دندان می شود.(رباط پریودنتال، استخوان فک و سمنتوم)
  • آماس لثه: بخشی سطحی از لثه‌ها محسوب می‌شود که در اطراف و بین تاج دندان قرار دارد. پلاک و ایجاد تارتار این نوع التهاب را به وجود می‌آورد.
  • پلاک: به غشایی بی رنگ و چسبنده، که از باکتری‌ها و مواد ترشح می‌کنند ایجاد می‌شود. پلاک معمولا بعد خوردن مواد قندی روی دندان ها رشد کرده که البته می‌توان با مسواک زدن آن را از بین برد.
  • تارتار: زمانی که پلاک برداشته نشود، پس از ترکیب با موادمعدنی به مادهای سختی تبدیل می‌شوند. برای از بین بردن تارتار باید از نظافت حرفه‌ایی استفاده کنید.
  • مشکل اوربایت: زمانی که دندان‌های فوقانی به صورت واضح از دندان‌های پایین جلوتر باشند.
  • ناهنجاری آندربایت: زمانی که دندان‌های پایین از دندان‌های بالا به صورت واضح جلوتر دیده شوند.
  • دندان قروچه: این مورد زمانی که بیمار به سبب استرس ، اضطراب و برخی از اختلالات خواب دندان های خود را به هم می‌سابد صورت می‌گیرد که علائم آن می توان به سردرد کسل کنند و یا درد فک اشاره کرد.
  • حساسیت دندان: زمانی که دندان ها نسبت به گرما و یا سرما واکنش نشان می‌دهند، این مورد زمانی است که احتمالا آج دندان در معرض آسیب قرار گرفته است.

برای برطرف کردن مشکلات دهان و دندان خود می‌توانید به دندان‌پزشکان متخصص در کرج اعتماد کنید و از خدمات آن ها به صورت ویژه استفاده کنید.

درمان دندان ها در کرج

  • معمولا دندان ها برای جویدن غده و کمک به صحبت کردن از اهمییت بسیار زیادی برخوردار هستند. حفظ سلامت دهان و دندان و مراقبت از کلیه دندان ها به تقویت و سلامت دندان ها در طول زندگی افراد کمک می‌کند.
  • مسواک زدن دندان: معمولا اگر به صورت روزانه مسواک بزنید، پلاک دندان از بین می‌رود و موجب جلوگیری از به وجود آمدن حفره‌های دندان می شود.
  • نخ دندان کشیدن: بهره گیری از نخ دندان و یا ابزارهای استاندارد تمیزکننده دندان و لثه، برای بخش‌هایی که برس مسواک نمی‌تواند آن را تمیز کند مناسب است.
  • شستشوی دندان: شستشوی روزانه دهان با دهانشویه، ضدعفونی کننده باکتری‌ها و از بین بردن بوی بد دهان و بیماری لثه است.
  • تمیز کردن دندان ها: معمولا هر شش ماه یک بار تمیز کردن دندان‌ها به کمک متخصص دندان برای جلوگیری از بیماری‌های لثه و دندان بسیار مناسب است
  • پرکردن دندان: این روش برای پرکردن فضای آسیب دیده دندان برای جلوگیری از نابودی دندان کمک می‌کند.
  • عصب کشی دندان: در عصب کشی معمولا پالپ عمیقی از دندان خارج شده پس از تمیزی در نهایت پر می‌شود، عصب کشی زمانی انجام می‌شود که آسیب دندان ها روی پالپ تاثیرات عمیقی داشته باشد.
  • کشیدن دندان: زمانی که دندان به طوری آسیب ببیند که قابل ترمیم یا عصبکشی نباشد ممکن است آن را از دهن خاج کنند، معمولا دندان های عقل را برای پرهیز از جابجایی دندان می‌کشند.
  • بریس یا براکتهای ارتودنسی: وسیله ایی با سیستمی مصنوعی محسوب می‌شود، این وسیله برای مدت طولانی دندان‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. بریس در جهت کمک به دندان‌های کج استفاده می‌شود.
  • محافظ دهان ودندان: برای جلوگیری از قروچه و یا آسیب دیدگی دندان در زمان ورزش استفاده می‌شود، که به صورت محافظی پلاستیکی است.
  • سیلانتهای دندانی: پوششی نازک است که روی دندان‌ها قرار می‌گیرد، مانعی برای پنهان شدن باکتری ها در شکاف های سطح دندان است.
  • سفید کردن دندان ها: برخی از درمان های شیمیایی بدون نسخه و حرفه‌ای می توانند رنگ دندان ها را سفید روشن کنند. حساسیت دندان یکی از شایع ترین عوارض جانبی سفید کردن دندان محسوب می‌شود.

بخش های مختلف دندان

سخت ترین جز بدن هر شخص دندان است، دندان ها برای جوییدن غذا دارای ضرورت هستند؛ در گفتار شخص دارای اهمییت بسیار زیادی است. بخش‌های دندان عبارت است از:

مینای دندان: قسمت سفید بیرونی و سخت دندان است، این بخش از کلسیم فسفات یک ماده معدنی سخت ساخته شده است.

عاج دندان: لایه زیرین مینا است، بافتی سخت که از مجراهای میکروسکوپی برخوردار است، زمانی که مینای دندان آسیب می‌بیند، گرما و یا سرما به دندان وارد می شود و این مورد سبب بروز حساسیت در فرد شود.

پالپ یا مرکز دندان: دارای ساختاری نرم است، رگ های اعصاب خونی به واسطه پالپ دندان در جریان هستند.

سمنتوم دندان: دارای لایه از بافت همبند است که سبب پیوند محکم ریشه دندان و لثه می‌شود.

رباط پریودنتال: بافتی که برای محکم نگه داشتن دندان در مقابل فک کمک می‌کند.

تاج هر کدام از دندان ها به صورت برجسته و واضح است، ریشه دندان هم از زیر لثه به درون فک فرو می‌رود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا