ژئوپی

فروش تجهیزات نقشه برداری در کرج

فروش تجهیزات نقشه برداری در کرج : برای خرید تجهیزات نقشه بردرای در کرج ، کافی است و فروشگاه تخصصی و آنلاین ما بازدید کنید.

جهت سفارش و استعلام قیمت با شماره 09125042503 از 9 الی 18 تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

فروش انواع لوازم نقشه برداری در کرج با امکان خرید حضوری و اینترنتی ، برای اولین بار در کرج.

تجهیزات نقشه برداری شامل کالاهای زیر می باشد:

  • دوربین نقشه برداری
  • جی پی اس مولتی فرکانس
  • تراز یاب
  • مترلیزری
  • توتال استیشن
  • دستگاه جی پی اس

در نقشه برداری بصورت مرسوم، برای اندازه گیری های خطی از نوار متر و زنجیر و برای اندازه گیری های زاویه ای از قطب نما و تئودولیت های معمولی استفاده می شود. کار ترازیابی با بکارگیری یک تراز کوتاه و یک شاخص ترازیابی انجام می شود. با در دست داشتن چنین تجهیزاتی، کار نقشه برداری کند و کسالت بار خواهد بود.

از این رو ادوات نقشه برداری مدرن روز به روز محبوب تر شده و به تدریج جایگزین تجهیزات قدیمی نقشه برداری نظیر قطب نما و تراز کوتاه می شوند. با در دست داشتن این ابزارآلات، نقشه برداری توام با دقت و سرعت بیشتر، و کسالت کمتری خواهد بود. برخی از تجهیزات مدرن نقشه برداری در اینجا مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.

تجهیزات فاصله یاب الکترونیکی (EDM)

اندازه گیری مستقیم فواصل و راستای آن ها می تواند با استفاده از یک دستگاه الکترونیکی که بر مبنای انتشار، بازتاب و دریافت امواج نوری و یا رادیویی کار می کند، امکان پذیر شود. این دستگاه ها را می توان بطور گسترده در سه گروه زیر طبقه بندی نمود:

الف) دستگاه های مجهز به امواج مادون قرمز

ب) دستگاه های مجهز به امواج نوری

ث)دستگاه های مجهز به مایکروویو

الف) دستگاه های مجهز به امواج مادون قرمز

این ابزارها فواصل را با بکارگیری امواج مادون قرمز با دامنه مدوله شده، اندازه گیری می کنند. در انتهای خط اندازه گیری، منشورها روی تارگتی که برای بازتاب امواج استفاده می شود، سوار شده اند. این دستگاه ها سبک و ارزان هستند و می توانند روی تئودولیت ها برای اندازه گیری های زوایه ای نیز سوار شوند. برد این دستگاه ها در حدود ۳ کیلومتر و دقت به دست آمده از بکارگیری آن ها ۱۰± میلیمتر است.

دیستومات های DI 1000 و DI 5 مثال هایی از این نوع فاصله یاب ها هستند.

دیستومات DI 1000

این دستگاه یک EDM فشرده بسیار کوچک است که بطور خاص در ساخت و سازهای ساختمانی و دیگر کارها در حوزه مهندسی عمران، جایی که فواصل اندازه گیری شده کمتر از ۵۰۰ متر هستند، مفید است. این EDM موجب می گردد که نیازی به وجود متر نباشد. برای اندازه گیری فاصله، اپراتور باید به سادگی از دستگاه به سمت رفلکتور نشانه روی کرده، یک دکمه را لمس نموده و نتیجه را قرائت کند.

ب) دستگاه های مجهز به امواج نوری

اینها تجهیزاتی هستند که فواصل را بر اساس انتشار امواج نوری مدوله شده اندازه گیری می کنند. دقت این دستگاه ها از ۰٫۵ تا ۵ میلیمتر در کیلومتر متغیر است و بردی در حدود ۳ کیلومتر دارد. ژئودیمتر مثالی از این نوع EDM ها است.

ژئودیمتر دستگاهی است که بر مبنای انتشار امواج نوری مدوله شده کار می کند و توسط E.Bergestand نقشه بردار سوئدی در حوزه زمین شناسی و در همکاری با کارخانه سوئدی M/s AGA توسعه یافته است. این دستگاه بیشتر برای مشاهداتی که در شب صورت می گیرند مناسب است و به یک سامانه منشوری در انتهای خط اندازه گیری برای بازتاب امواج نیاز دارد.

ث) دستگاه های مجهز به مایکروویو

این دستگاه ها از امواج رادیویی با فرکانس بالا بهره می گیرند و در ابتدای دهه ۱۹۵۰ در آفریقای جنوبی و توسط دکتر T.L. Wadley ابداع گردیدند. برد آن ها تا ۱۰۰ کیلومتر بوده و قابل بکارگیری در شب و روز هستند. تلئورومترها مثالی از این دست EDM ها هستند.

تلئورومتر نوعی از EDM ها است که امواج رادیویی با فرکانس بالا  (مایکروویو ها) را برای اندازه گیری فواصل مورد استفاده قرار می دهد. این دستگاه ها به سادگی قابل حمل بوده و امکان کار با یک باتری با ولتاژ ۱۲ تا ۲۴ ولت را دارد.

برای اندازه گیری فاصله به دو تلئورومتر مستقر شده در هر یک از دو سوی خط اندازه گیری، و دو اپراتور بسیار ماهر برای انجام مشاهدات، احتیاج داریم. یکی از دستگاه ها به عنوان واحد اصلی و دیگری به عنوان  یک واحد ریموت بکار گرفته می شوند.

تنها با فشردن یک دکمه، دستگاه های اصلی و ریموت قابل تبدیل به هم هستند. یک امکان گفتاری (ارتباطی) برای هر اپراتور به منظور برقراری ارتباط در طول اندازه گیری فراهم گردیده است.

توتال استیشن

توتال استیشن ها دستگاه های الکترونیکی کاملاً یکپارچه، فشرده و سبک وزنی هستند که قابلیت های یک EDM و دستگاه های زاویه یاب نظیر تئودولیت ها را باهم در آمیخته اند.

توتال استیشن ها می توانند عملیات زیر را انجام دهند:

  • اندازه گیری فاصله
  • اندازه گیری زوایا
  • پردازش داده ها
  • نمایش رقومی جزئیات نقاط
  • ذخیره داده ها در قالب یک دفترچه الکترونیکی

در هر کجای کرج که باشید میتوانید از خدمات ما بهره مند شوید:

گوهردشت ، عظیمیه ،  فردیس ، مهرشهر ،  اندیشه ، ملارد ، کلاک ،بلوار دانش آموز ، بلوار شهرداری ، بلوار انقلاب ، بلوار بهشتی ، طالقانی ، گلشهر ، حصارک ، حصار ، قلمستان ، مصباح ، هفت تیر ، بلوار چمران ، رجائی شهر ، بلوار استقلال ، باغستان ، شاهین ویلا ، بلوار موذن ، جواد آباد ، محمدشهر ، جهانشهر ، شهرک جهان نما ، شهرک بنفشه ، ۴۵متری کاج ، بلوار ماهان ، استانداری ، میدان اسبی ، شاه عباسی ، امام زاده محمد ، باغ فاتح ،  میدان کرج، کرج نو ، کمالشهر ، خرمدشت ، گلدشت ، صفادشت ، مارلیک ، درختی ، اشتراکی ، حسن آباد ، سه راه گوهردشت ، منظریه ، مهرویلا ، دهقان ویلا ، فاز ۴ مهرشهر ، ساسانی ، شهرک اوج ، کیانمهر ، چهارصد دستگاه ، کارخانه قند ، سرحدآباد ، شهرک وحدت ، سیمین دشت ، مشکین دشت ، زرکان نو ،   شهرک راه آهن ، اکبرآباد ، شهرک فهمیده

در همه مناطق استان البرز “کرج تعمیر” را همراهی کنید

آسارا – اشتهارد – تنکمان – چهارباغ – شهر جدید هشتگرد – طالقان – فردیس – کردان – کمال شهر – کوهسار – گرمدره – گلسار – ماهدشت – محمد شهر – مشکین دشت – نظرآباد – هشتگرد – پیشاهنگی – کمال آباد – شهرک الهیه – شهریار – رامجین – ملک آباد – عرب آباد – لشگرآباد – سعیدآباد – برغان – شهر جدید اندیشه – اندیشه – چیتگر

5/5 - (1 امتیاز)

ابزارهای نقشه برداری

وسایلی که در نقشه برداری و تهیه نقشه به کار می رود به طور کلی در ۲ نوع طبقه بندی می شوند:

الف: وسایلی که در عملیات زمینی به منظور انجام کار از آنها استفاده می شود که عبارتند از:

  • وسایل مربوط به مشخص کردن نقاط در زمین
  • وسایل مربوط به تعیین امتدادها
  • وسایل مربوط به اندازه گیری طول و مسافت
  • وسایل مربوط به اندازه گیری شیب و زوایا
  • وسایل مربوط تعیین اختلاف ارتفاع

ب- وسایلی که در دفتر کار از آنها به منظور انجام محاسبات و ترسیم نقشه استفاده می گردد که معمولاً همان وسایل نقشه کشی و ترسیم هستند. منبع

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا