خدمات ساختمانی

محوطه سازی در کرج | طراحی محوطه باغ و ویلا در کرج

محوطه سازی در کرج : محیط زندگی خود را بیارایید. برای زیباسازی محیط زندگی ( باغ ، حیاط منزل و یا مجتمع ، تالار و رستوران، بالای پشت بام و …) می توانید با مجموعه و مهندسان ما تماس گرفته و به بهترین شکل فضای خود را با کمترین هزینه به زیباترین شکل تحویل بگیرید.

محوطه سازی چیست؟

در یک تعریف کلی می توان گفت: محوطه سازی معماری فضای بیرونی یک یا چند ساختمان است. از موضوعات مهمی که امروزه قابل توجه همگان است. می توان اشاره کرد که با توجه به افزایش روزانه جمعیت و افزایش علاقه مندی مردم به زندگی کردن در شهر و کوچ کردن به شهرهای بزرگ, ساخت و ساز به شدت رو به افزایش است و فضاهای سبز هر روز کم تر و کمتر می شوند. از این رو کسانی که به محوطه سازی فضای بیرونی ساختمان و ویلاهای خود اهمیت میدهند نیز با همین روال رو به افزایش است. برای مشاوره در مورد نحوه طراحی و قیمت محوطه سازی در کرج با ما تماس بگیرید.

محوطه سازی در کرج

محوطه سازی یا لنداسکیپ در کرج

به محوطه سازی لنداسکیپ نیز می گویند. این کلمه برخلاف آن چه که اغلب مردم فکر می کنند ، تنها به معنای درخت کاری

و ایجاد کردن محیط های سرسبز نیست؛ بلکه منظور از لنداسکیپ ایجاد فضایی است که در آن مردم به راحتی بتوانند

دور هم کباب درست کنند, برکه های مصنوعی و آبشارها و همچنین ایجاد آلاجیق های چوبی برای نشستن است.

اجرا و طراحی محوطه سازی در کرج با کارشناسان زبده

جهت سفارش و استعلام قیمت با شماره 09210901627 تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

زمین مناسب برای محوطه سازی در کرج

در این مرحله باید به زمینی که می خواهیم در آن محوطه ی خاصی ایجاد کنیم توجه کنیم. برای مثال می توان گفت که در شهرهای شمالی که اغلب زمین ها خاک مناسبی برای رشد گیاهان و درخت ها دارند می توان درخت کاری های فوق العاده زیبایی انجام داد.

اما نکته قابل توجه این است که همه ی شهر های کشور زمین انها از خاک مناسبی برخوردار نیست. مانند یزد و یا اصفهان

پس باید در این شهرها زمینی انتخاب کرد که در صورت کاشت گل و گیاه ها بتوان آب مورد نظر را به آن رساند.
در مورد زمین همچنین باید به تمامی زاویه ها و گوشه ها توجه کرد. دقت کنید که با کمک گرفتن از دستگاه هایی که نقشه برداری می کنند می توان به زمین های مناسب دسترسی پیدا کرد. این دستگاه ها که با کمک معماران توپوگرافی کاملی از زمین انجام می دهند.


کرج از نظر اب و هوا مطلوب می باشد و در اکثر نقاط آن می توان محوطه سازی انجام داد،. جهت مشاوره برای محوطه سازی در کرج می توانید ابتدا با مشاوران ما صحبت کنید سپس در صورت تایید اقدام به عمل نمایید.

ایجاد یک محیط مناسب برای محوطه سازی


این مرحله مربوط به در نظر گرفتن تمامی عوامل محیطی است. تابش نورخورشید که در آفتاب گرفتن نقش مهمی دارد و همجنین برسی وزش باد و باران مربوط به این مرحله میشود.

دقت کنید که در این مرحله باید حتما توجه کافی به محیط اطراف و ساختمان ها و یا باغ های اطراف داشته باشیم.

اگر تمایل داریم که یک محیط مناسب برای تابش خورشید پیدا کنیم ؛ باید توجه داشته باشیم که ، ساختمان ها و یا ویلاهای اطراف بر روی محیط مد نظر سایه اندازی نداشته باشد. محوطه سازی در کرج بصورت تخصصی و حرفه ای.

اجرای محوطه در کرج

همچنین در محیط مد نظر باید فضاهایی سرپوشیده برای لحظات بارانی یا سرد شدن هوا و یا غذا خوردن در نظرگرفت.

برای ایجاد یک محیط مناسب در محوطه سازی حتما باید قسمت هایی را برای نگه داشتن حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه در نظر گرفت.

آلاچیق های مخصوص حیوات برای این محوطه بسیار مناسب است. همچنین اگر می خواهیم فضایی هر چند دلنشین تر برای خود ساخت باید از چراغ های زیادی استفاده کرد. البته به این نکته توجه کنید که مدل و سبک لامپ ها و چراغ های مورد استفاده در آلاچیق¬ها و فضای باز بیرون باید متفاوت باشد.


طراحی محوطه زیبا اما ساده

در محوطه سازی ساده بودن محیط و در عین حال آرا¬مش بخش بودن فضا از اهمیت بالایی برخوردار است. فضایی که در عین شیک بودن, راحتی را برای مردم فراهم کند محیط مناسبی است. در محوطه سازی باید هماهنگی بین اجزا وجود داشته باشد. بدین منظور که برای مثال رنگ صندلی ها با آبنمای موجود و رنگ کاشی ها و سرامیک ها تناسب و هماهنگی داشته باشد.

اگر فضای بیرونی یک آپارتمان را تمایل دارید محوطه سازی کنید، باید از چراغ های ایستاده و صندلی های زیادی استفاده کنید،

که فضای بیرون به خوبی دیده شود و جای کافی برای نشستن افراد مختلف ساختمان به وجود بیاید. برای رنگ صندلی ها از رنگ های ساده و در عین حال شیک مانند یاسی و یا قهوه ای کمرنگ استفاده کنید. رنگ آلاچیق ها و باربیکیوها نیز باید به رنگ صندلی نزدیک باشد.

طراحی و اجرای محوطه سازی در کرج با کارشناسان زبده

اصول و قوانین در محوطه سازی کرج

یکی از مهم¬ترین اصول محوطه سازی ایجاد اتحاد است. بایستی تمامی عناصر موجود در محوطه سازی دست به دست یکدیگر بدهند و محیطی یکپارچه درست کنند. این اتحاد بسیار زیاد به نوع و ترتیب گیاهان کاشته شده دارد. از مهم¬ترین موارد در محوطه سازی توجه به گیاهان است زیرا درخت¬ها وگیاهان متفاوت زیبایی منحصربه فردی را ایجاد می¬کنند.
این زیبایی را نوع و ترتیب کاشت آن ها می¬دهد. گیاهانی به کار ببرید که بیرون ساختمان¬ها در شرایط سخت نیز زیبایی خود را حفظ بکنند. سعی کنید از درخت¬های کوتاه و بلند استفاده کنید. نیازی به شلوغ کاری نیست و گاهی کاشت یک گیاه خاص و کوچک زیبایی را به اندازه کافی به بیننده منتقل می کند.

طراحی محوطه سازی کرج

سبک های مختلف در محوطه سازی

برای محوطه سازی ما سبک¬های رسمی و غیر رسمی دادیم که هر کدام زیبایی خود را به نحوی نمایان می-کند. در سبک رسمی با ریاضیات, اشکال هندسی و خطوط زیاد بازی می¬کنیم. تمام المان¬ها از جمله درخت ها و گیاهان با تقارن های دقیقی نظم داده شده اند. نظم و ترتیب در این نوع محوطه سازی حرف اول را می-زند.

در محوطه سازی غیر رسمی خبری از خطوط مستقیم نیست بلکه همه چیز به صورت انحنا دار دیده می¬شود. از پلکان ها گرفته تا مسیرهای پیاده روی و حوضچه¬ها همگی لبه¬های خمیده مانندی دارند. این سبک بسیار مناسب برای فضای بیرون از ویلا ها است

که محیطی گرم و صمیمی برای افراد به ارمغان می آورد. محوطه سازی کرج، یعنی زیباتر کردن محیط با کمترین هزینه.

در این سبک نیازی نیست که گیاهان اندازه¬های دقیقی و یک فرمی داشته باشند بلکه به گیاهان اجازه داده میشود

که به صورت طبیعی رشد کنند و شکل جنگلی و باغ مانند خود را حفظ کنند.

لازم به ذکر است که معماران متفاوت و سلایق متفاوتی وجود دارد. شما می توانید ساخته ی ذهن خود را با گفت و گو و مشورت با طراحان و معماران به عمل آورید.

سبک های خارجی محوطه سازی

همچنین اغلب کشورها سبک هایی برای محوطه سازی به اسم خود سبک کرده اند که این سبک ها را در کشورهای دیگر نیز می¬توان به اجرا در آورد. می توان به سبک انگلیسی که طرفداران زیادی بین معماران دارد اشاره کرد.

علی رغم این که سبک های متفاوتی وجود دارد. برای محوطه سازی به ساختمان یا خانه¬ای که فضای بیرونی آن را را می¬خواهند درست کند نیز توجه زیادی می¬شود.

بدین منظور اگر ساختمانی سبک کلاسیک و مدرنی داشته باشد. پس برای محوطه سازی فضای بیرون آن نیز سبکی کلاسیک به کار میبرند.

طراحی محوطه باغ و ویلا در کرج

طراحی و اجرای محوطه پارک ، بلوار، مجتمع گردشگری، مجتمع رفاهی یا مسکونی و حیاط و باغ

در هر کجای کرج میتوانید از خدمات محوطه سازی استفاده کنید. از آنجا که شهرستان کرج در ۳۶ کیلومتری غرب تهران و در کرانه غربی رود کرج و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته‌است. کرج یکی از کلان شهرهای ایران می‌باشد. جمعیت این شهرستان 2413041 نفر می باشد. کرج پس از تهران بزرگ‌ترین شهر مهاجرپذیر ایران است و با توجه به جوان‌ بودن آن نسبت به سایر شهرهای بزرگ ایران، هم‌اکنون به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور به‌شمار می‌آید. منبع

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا