ژئوپی

نقشه برداری ساختمان در کرج : انجام نقشه برداری ساختمان در کرج

نقشه برداری ساختمان در کرج : انجام کلیه خدمات نقشه برداری ساختمان در کرج و استان البرز بصورت تخصصی وحرفه ای با تجهیزات کامل و برروز.

جهت سفارش و استعلام قیمت با شماره 09125042503 از 9 الی 18 تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

نقشه برداری ساختمان در کرج

نقشه برداری ساختمان به نوعی صورت می گیرد که برای برداشت مشخصات مناطق کم مساحت؛ معمولا کرویت زمین را صفر در نظر می گیرند و به این روش نقشه برداری مستوی گفته می شود که در ادامه به بررسی آن می پردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقشه برداری ساختمان در کرج با ما تماس بگیرید.

نقشه برداری ساختمان چیست؟

در نقشه برداری ساختمان یا مستوری کرویت زمین را هنگام برداشت و اندازه گیری منازق کم مساحت صفر در نظر می گیرند که در نقشه برداری ساختمان مساحت کمی از زمین برداشت خواهد شد؛ در حقیقت نقشه برداری مستوی صورت می گیرد و در کارهایی مانند معماری ، شهرسازی ، باستان شناسی ، ثبت املاک و اکتشاف استفاده می کنند.

دستگاه gps یکی از پرکاربردترین دستگاه ها برای نقشه برداری می باشد، اگر gps شما دچار مشکل شده است برای تعمیر جی پی اس در کرج با ما تماس بگیرید. تعمیرات تخصصی چی پی اس در کرج را از ما بخواهید.

نقشه برداری ساختمان چگونه صورت می گیرد؟

معمولا نقشه برداری در دو مرحله صورت می گیرد که در مرحله اول برداشت و در مرحله دوم ارائه برداشت انجام می شود و به صورت کمی یا کیفی به کارفرما است :

مرحله اول نقشه برداری ساختمان (برداشت)

در این مرحله از نقشه برداری ساختمان، مهندس با استفاده از تجهیزات نقشه برداری به محل موردنظر می رود به نقشه برداری می پردازد.

در این مرحله مهندس نقشه بردار به تجهیزاتی نیاز دارند که عبارت است از :

ژالت ، شاخص ، متر ، دوربین نقشه برداری ، تراز وکمک نقشه بردار

در مرحله برداشت مشخصات در عملیات نقشه برداری ، مشخصاتی از جمله ارتفاع از سطح دریا آزاد، زاویه ، طول و عرض جغرافیایی ، ارتفاع دوربین و فاصله هر نقطه اندازه گیری شده از ایستگاه نقشه برداری برداشت می شود.

نقشه بردار از همان ابتدا نقطه ایی که اشراف کافی به نقاط موردنظر دارد را برای اندازه گیزی انتخاب می کند.

سه پایه دوربین را به وسیله ترازوهای کروی روی بدنه سه پایه تراز می کند و ارتفاع سه پایه را براساس قد خود تنظیم می کند.

دوربین را روی سه پایه نصب و به تراز کردن دوربین می پردازد.

ارتفاع دوربین از سطح زمین را به وسیله متر اندازه گیری می کند.

کمک نقشه بردار با استفاده از ژالن و شاخص به نقاط موردنظر رفته و شاخص را تراز می کند و بعد از تراز کردن ، نقشه بردار به اصطلاح اقدام به برداشت ارتفاع ، زاویه و همچنین مختصات جغرافیایی نقطه می کند.

با متر لیزری یا فلزی باید فاصله بین دوربین و شاخص اندازه گیری شود. ارائه خدمات نقشه برداری ساختمان در کرج بصورت تخصصی و حرفه ای در سراسر کرج را از ما بخواهید.

ارائه خدمات نقشه برداری ساختمان کرج

ارائه خدمات نقشه برداری ساختمان در کرج ، جهت هماهنگی تماس بگیرید.

مرحله دوم نقشه برداری ساختمان (ارائه نتایج) در کرج

در این مرحله با استفاده از مشخصات بدست آمده از مرحله برداشت ، مهندس نقشه بردار به ترسیم نقشه ، مقاطع طولی و عرضی و ارائه مقادیر به دست آمده به صورت جدول و داده های رقومی به کارفرما ارائه می دهد.

نقشه برداری ساختمان در حقیقت قبل از احداث سازه ، زمان احداث سازه و بعد از آن صورت می گیرد .

نقشه برداری قبل از احداث جزو ملزومات ساختمان سازی بشمار می رود و باید انجام شود ولی نقشه برداری حین احداث سازه و بعد از آن به درخواست کارفرما برای اطمینان از تراز بودن بتن ریزی، تراز بودن دیوارها و به صورت کلی سازه صورت می گیرد.

نقشه برداری توسط چه کسی صورت می گیرد؟

رشته مهندسی نقشه برداری که ژئودوزی یا ژئوماتیک گفته می شود در دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد تدیس می شود که یکی از گرایشات مهندسی عمران بشمار می رود.

فارغ التحصیلان این رشته مهندسی نقشه برداری ، مهندس نقشه بردار هستند و کار نقشه برداری را انجام می دهند .

رشته نقشه برداری گستره زیادی از نقشه برداری ساختمان است که اراضی کم تا نقشه برداری توسط تصاویر ماهواره ایی و سنجش از راه دور را شامل می شود.

انجام کلیه امور نقشه برداری ساختمان در کرج

تجهیزات نقشه برداری ساختمان در کرج : فروش و تعمیر تجهیزات نقشه برداری ساختمان در کرج را از ما بخواهید.

نقشه برداری نمونه ای از فعالیت های تخصصی در زمینه ساختمان سازی بشمار می رود که از استفاده از تجهیزات خاص برای انجام آن امری مهم و ضروری است وسایلی که برای انجام این کار استفاده می شود عبارت است از :

دوربین نقشه برداری ، ترازیاب نقشه برداری ، جی پی اس نقشه برداری ، لیزر اسکنر و پهباد نقشه برداری است .

نقشه ساختمان استاندارد چگونه است ؟

بی شک نقشه خانه تاثیر زیادی در زیبایی خانه دارد که علاوه بر زیبایی ساختمان باید به صورت کارآمد در بخش های مختلف خانه باشد .

شاید تا به حال با خانه های روبه رو شده باشید که با وجود متراژ پایین تفکیک فضا به خوبی در آن صورت می گیرد.

در طراحی این خانه ها استفاده از یک نقشه و طراحی مناسب برای فضای داخلی استفاده شده است .

نقشه برداری در چه مراحلی از ساختمان موثر است ؟

نقشه برداری دارای مراحل مختلفی مانند مرحل طراحی و مطالعاتی ، خاکبرداری ، پایدارسازی ، اجرای سازه و اسکلت نقش دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نقشه برداری در کرج با همکاران ما تماس بگیرید.

انواع نقشه برداری ساختمان در کرج

انواع نقشه برداری ساختمان در کرج

1- نقشه برداری تشخیصی

یکی از انواع نقشه برداری ساختمان است که نقشه بردار سعی می کند تا با توجه به ترازبندی و توازن بتواند هویت پروژه، هویت ساختمان ، نقص ها و کمبودها را شناسایی کند .

نتایجی که در این روش به دست می آید قادر است با شواهد مشاهده شده پشتیبانی شود.

برای روش تحقیقی است و گزارش های آن برای مراحل بعدی آماده می شود

2- نقشه برداری ساحتمان برای بررسی خرابی ها

یکی از روش های نقشه برداری ، این روش عملیاتی است که به صاحب خانه نشان می دهند تا بدانند چرا بخش هایی از ساختمان تخریب شده است .

با تکنیک های نقشه برداری قادر است آسیب های وارد شده به ساختمان را شناسایی کند و در جهت اصلاح آن اقدام کند.

به عنوان مثال زمانی که اتاق شیروانی در یک ویلا و یا حتی ساختمان خراب شده و ریزش کند، مهندسین برای بازرسی ، سعی می کنند برای تعمیرات راهکارهایی را بیان کنند تا تعمیرات اجرا شود.

3- نقشه برداری از جزئیات

یکی از روش های نقشه برداری ساختمان در بیشتر موارد برای ساختمان هایی اجرا می شود که شامل نقشه برداری از جزئیات است .

اینگونه از تکنیک ها روی بخش خاصی از ساختمان متمرکز است به عنوان مثال گزارش های جمع آوری شده در این روش نشان می دهد معماری پنجره ها به چه شکل است و یا مصالح نمای بیرونی ساختمان در چه وضعیتی است .

4- نقشه برداری ژئودزی

یکی دیگر از زیر شاخه های نقشه برداری ساختمان است که به آن زمین سنج است. برای این پروژه های ساخت و ساز شروع شده و با ابزارهای مهم نقشه برداری ، زمین پروژه به لحاظ موقعیت ، ابعاد ، شکل و یا همان توپوگرافی بررسی می شود.

در مطالعات این روش ، مشخصات زمین به لحاظ خطرات زمین لرزه ، آتشفشان ، سیل ، رانش زمین ، بافت خام و این قبیل مسائل بررسی شده و جمع آوری می شود .

5- سنجش از راه دور

یکی از مهم ترین مهم ترین روش های نقشه برداری ساختمان استفاده از سیستم سنجش از راه دور برای جمع آوری اطلاعات است .

در این روش مهندس نقشه بردار بدون این که موقعیت پروژه حاضر باشد با بهره گیری از تکنیک های ماهواره ای و امواج الکترومغناطیسی با ابزارهای خاص می تواند موقعیت ساختمان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

سیستم سنجش از راه دو برای پروژه های ساختمانی یک رشته کلی مستقل است که به ایزارهای خاص احتیاج دارد در این روش اطلاعات جمع آوری شده برای ساخت و ساز استفاده می شود .

نقشه برداری ساختمان در کرج با برترین و بروزترین تجهیزات ، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


در هر کجای کرج که باشید میتوانید از خدمات ما بهره مند شوید:

گوهردشت ، عظیمیه ،  فردیس ، مهرشهر ،  اندیشه ، ملارد ، کلاک ،بلوار دانش آموز ، بلوار شهرداری ، بلوار انقلاب ، بلوار بهشتی ، طالقانی ، گلشهر ، حصارک ، حصار ، قلمستان ، مصباح ، هفت تیر ، بلوار چمران ، رجائی شهر ، بلوار استقلال ، باغستان ، شاهین ویلا ، بلوار موذن ، جواد آباد ، محمدشهر ، جهانشهر ، شهرک جهان نما ، شهرک بنفشه ، ۴۵متری کاج ، بلوار ماهان ، استانداری ، میدان اسبی ، شاه عباسی ، امام زاده محمد ، باغ فاتح ،  میدان کرج، کرج نو ، کمالشهر ، خرمدشت ، گلدشت ، صفادشت ، مارلیک ، درختی ، اشتراکی ، حسن آباد ، سه راه گوهردشت ، منظریه ، مهرویلا ، دهقان ویلا ، فاز ۴ مهرشهر ، ساسانی ، شهرک اوج ، کیانمهر ، چهارصد دستگاه ، کارخانه قند ، سرحدآباد ، شهرک وحدت ، سیمین دشت ، مشکین دشت ، زرکان نو ،   شهرک راه آهن ، اکبرآباد ، شهرک فهمیده

در همه مناطق استان البرز “کرج تعمیر” را همراهی کنید

آسارا – اشتهارد – تنکمان – چهارباغ – شهر جدید هشتگرد – طالقان – فردیس – کردان – کمال شهر – کوهسار – گرمدره – گلسار – ماهدشت – محمد شهر – مشکین دشت – نظرآباد – هشتگرد – پیشاهنگی – کمال آباد – شهرک الهیه – شهریار – رامجین – ملک آباد – عرب آباد – لشگرآباد – سعیدآباد – برغان – شهر جدید اندیشه – اندیشه – چیتگر

5/5 - (1 امتیاز)

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا