کولر گازی : نمایندگی کولر گازی در کرج

تعمیر کمپرسور کولر گازی در کرج | تعمیرات کمپرسور در کرج

تعمیر کمپرسور کولر گازی در کرج : کمپرسور قلب تپنده کولر گازی می باشد و بدون آن کولرگازی و اسپلیت هیچگونه کارایی ندراد. برای تعمیر کمپرسور کولر گازی در کرج با ما تماس بگیرید.

سوختن کمپرسور یا موتور کولر گازی یکی از مشکلات شایعی است که برای کولرگازی و اسپلیت میتواند رخ دهد ، که در این صورت شما نیاز به مراجعه به یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه خواهید داشت که بتواند کمپرسور کولر گازی در کرج را تعمیر کند.

علت سوختن کمپرسور کولر گازی چیست؟

از نظر کارکردی ، کمپرسور یک دستگاه مکانیکی می باشد که وظیفه آن کاهش حجم گازها و فشرده کردن آنها می باشد. کاهش حجم گاز توسط کمپرسور، باعث افزایش فشار آن میگردد .

در واقع وظیفه متراکم کردن مبرد یا همان گاز مایع بر عهده کمپرسور می باشد که معمولا از نظر موقعیت نصب ، در فضای باز قرار میگیرد.

بعد از اینکه گاز متراکم شد ، وارد یونیت داخلی کولر گازی و همچنین یونیت خارجی میگردد و در نهایت در نتیجه این چرخه ، هوای خنک از خروجی اسپیلت به محیط وارد میگردد.


دلایل سوختن کمپرسور کولر گازی چیست؟

  • اتصال سیم ها ،
  • کم بودن میزان مبرد ،
  • معیوب بودن سیم پیچ ،
  • ولتاژ نامناسب ،
  • وجود هوا در لوله ها ،
  • کثیف بودن کندانسور ،
  • کمبود هوای خنک در فضای بیرون و غیره.

تعمیر کمپرسور کولر گازی در کرج : ما با بکارگیری پرسنلی با تجربه و با داشتن تجهیزات و ابزارهای تخصصی در کرج و استان البرز ، آماده تعمیر انواع کمپرسول کولر گازی یا اسپیلت بصورت تخصصی ، و در کمترین زمان ممکن هستیم.

  • تعمیر کمپرسور کولرگازی سامسونگ samsung در کرج ،
  • تعمیر کمپرسور اسپیلت LG ال جی در کرج ،
  • تعمیر کمپرسور کولرگازی اجنرال و جنرال GENERAL در کرج ،
  • تعمیر کمپرسور کولرگازی تراست در کرج ،
  • تعمیرات کمپرسور کولرگازی میتسوبیشی در کرج ،
  • تعمیر تخصصی کمپرسور اسپیلت توشیبا در کرج ،
  • تعمیر کمپرسور کولر بوش در کرج ،
  • تعمیر کمپرسور کولرگازی هیتاچی در کرج ،
  • تعمیر کمپرسور کولر گازیِ هایسنس در کرج ،
  • تعمیر کمپرسور کولر گازی مدیا در کرج ،
  • تعمیر کمپرسور کولر TCL تی سی ال در کرج ،
  • تعمیر کمپرسور اسپیلت گری در کرج ،

تعمیر کمپرسور کولر گازی در کرج | تعمیر کمپرسور اسپلیت در کرج : فقط یک تماس کافی است تا با کمی صحبت میزان تخصص پرسنل ما را بفهمید. تعمیر تخصصی کمپرسور در کرج و استان البزر تخصص ماست.

[elementor-template id=”1083″]

کمپرسور چیست؟

کمپرسور قطعه ای است که میتوان در بسیاری از لوازم خانگی مانند جاروبرقی،یخچال، و فریزر و کولر گازی نقش اساسی را دارد.

کولرهای گازی از جمله وسایل خانگی ای است که مجهز به Compressor می باشد . کمپرسور در کولرهای گازی نقش یک قلب تپنده را برای دستگاه دارد که میتوان گفت که بدون آن وجود کولر هم هیچگونه کارایی ندارد.

وظیفه اصلی کمپرسور متراکم کردن گاز مبرد و به گردش درآوردن آن است درادامه به بررسی این قطعه مهم می پردازیم با ما همراه باشید.

 

انواع کمپرسور کولر گازی:

کمپرسوری ها که در کولرهای گازی استفاده می شوند به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند که با توجه به شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف جهت استفاده قرار می گیرد.

  1. کمپرسورهای پیستونی (Reciprocating)
  2. کمپرسورهای روتاری (Rotary)
  3. کمپرسورهای اسکرال (Scroll) .

آشنایی با کمپرسور پیستونی

مورد استفاده : مناطق گرمسیر

بیشتر در نواحی گرم مانند نواحی جنوبی ایران از کمپرسور پیستونی استفاده می شود.

کمپرسور پیستونی با هر بار پمپ زدن مقداری مشخص شده ای از گاز مبرد را به داخل سیلندر هدایت می کند که از ان جا وارد سیستم کولر گازی می شود

این مدل کمپرسور ها علاوه بر این که از سایر مدل های دیگر صدا ی بیشتری تولید می کنند و مصرف انرژی بیشتری هم دارند.

  • کمپرسور پیستونی در کولرگازی با ظرفیت ۱۸ هزار تا ۳۶ هزار مورد استفاده قرار می گیرد
  • در مقایسه با دیگر کمپرسورها قدرت خنک کنندگی بیشتری دارد

 

آشنایی با کمپرسور روتاری

مورد استفاده : مناطق سردسیر

این نوع که معمولا در مناطق سردسیر مورد استفاده قرار می گیرد  از چند تیغه درست شده است که در زمان روشن شدن کولر گازی و به چرخش دراوردن آن پره ها هم شروع به چرخیدن می کنند.

گاز وارد شده به کمپرسور به پره ها انتقال می یابند و پس از آن با فشار وارد لوله ها می شود.

کمپرسورهای روتاری در کولر هایی با ظرفیت ۷ هزار تا ۳۶ هزارمورد استفاه قرار میگیرند.

مقایسه کمپرسور روتاری با پیستونی

می شود گفت که کمپرسور های روتاری از کمپرسور های پیستونی بهتر هستند.

همچنین این مدل هم انرژی بسیار کمی مصرف می کنند و هم کارایی خیلی بیشتری دارد.

آشنایی با کمپرسور های اسکرول

کمپرسور های اسکرول از دو قطعه حلزونی متغیر و ثابت تشکیل شده اند که در بین آن ها به گاز مبرد فشار اورده شده و به سمت سیستم راه پیدا می کند.

این نوع از کمپرسورها بیشتر در کولرهایی با سیستم خنک کنندگی بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

از مزیت هایش میتوان گفت که نسبت به دو مدل قبلی دارای سرو صدا و مصرف انرژی کم تری می باشد.

البته این نکته را مد نظر داشته باشید که با توجه به کارایی خوبی که دارد قیمت بیشتری هم دارد.

کمپرسول های اسکرول اغلب در کولر هایی با ظرفیت های ۲۴ هزار تا ۹۶ هزار به کار گرفته میشود.

عملکرد کمپرسور اسکرول به شکل زیر است

  • هوا اتوسط طریق ورودی ها مکیده میشود.
  • با ساختار مارپیچی مانند درونش جریان هوا بیشتر میگردد.
  • هوای فشرده شده به محفظه موتور منتقل میگردد

 

بهترین کمپرسور کولر گازی چیست؟

در بین موارد نام برده شده کمپرسور اسکرول بهترین کمپرسور کولر گازی است ولی کمپرسور های روتاری در حال حاضر بیشترین کاربرد را دارند .

روش تست کمپرسور کولر گازی

  • تست سیم‌پیچ
  • تست صدا (hammering)
  • تست کارکرد یا فشار کمپرسور

 

روش تست کمپرسور با سیم پیچ

  • در این روش تست کمپرسور کولرهای گازی باید درب ترمینال کمپرسور باز گردد و سوکت های کمپرسور دیده شود.
  • در صورتی که سوکت های مورد نظر روغنی بود مانع اتصال بین ترمینال و سوکت می گردد .
  • با تمیزکردن این روغن ها ارتباط سوکت و ترمینال مثل قبل می شود و مشکل حل می گردد

حالت دوم بازدید و بررسی سیم پیچ،  امتحان سیم پیچ توسط یک اهم متر می باشد .

در این روش با قرار دادن اهم متر روی حالت Buzzer کانکتورهای کمپرسورمان باید دو به دو امتحان شود و ارتباط آنها باید مشخص گردد.

همه ی این کانکتورها باید به به یکدیگر راه و ارتباط داشته باشند.

برای این کار باید کل کانکتورها صدای بوق مانند بدهند.

در صورتی صدای بوق درنیامد مشکل از سیم پیچی آن است در غیر اینصورت با گوش کردن صدای بوق مشخص می گردد که همه کانکتورها وهمچنین سیم پیچی ها سالم می باشند.

در صورتی که صدای بوق در نیامد اولین ایراد می تواند مربوط به اورلود کمپرسور باشد پس قبل از اینکه سیم پیچی را تست کنید باید اولود را امتحان بررسی کنید که خراب نشده باشد و یا این که در حال عمل کردن نباشند

بررسی اتصال بدنه کمپرسور

در این روش بوسیله همان اهم متر اتصال بدنه را امتحان کنید در صورتی که کانکتورهای مورد نظر به بدنه راه داده باشد کمپرسورمان اتصال کوتاه دارد و صدای بوق در می آورد.

برای امتحان آن بوسیله اهم متر یک سمت اهم متر به یکی از کانکتورها و سمت وسر دیگر را به بدنه اصلی اهم متر متصل کنید. در صورتی که صدای بوق در نیامد به این معنی است که اتصال بدنه را ندارید اما در صورت شنیدن صدای بوق اتصال بدنه انجام گرفته است.

نکته مهمی که باید در زمان اتصال بدنه مورد نظر تان باشد این است که اگر یک سمت و سر اهم متر را بر قسمت رنگ شده کمپرسورتان قراردهید و یا اینکه کثیفی زیادی در ان منطقه وجود داشته باشد اهم مترتان نمی تواند به درستی عمل کند.

نکته ی دیگری را در نظر داشته باشید که بدانید همیشه نداشتن اتصال در بدنه و یا این که راه ندادن کانکتورها به هم نشانه سلامت سیم پیچی کمپرسورتان نمیتواند باشد همچنین سالم بودن و کار کردن سیم پیچی کمپرسوردلیل محکمی برای سالم بودن خود کمپرسورنمی باشد چون که سایر عوامل نیز می توانند بر خراب بودن کمپرسورتان دلالت داشته باشند.

 

در ضمن این که برای راه و روش امتحان کمپرسور کولر گازی تست اتصال و ارتباط بدنه نیز باید کابل های کمپرسور را از قبلا جدا کرده باشید و سپس تست را انجام بدهید

روغن کاری کمپرسور کولر گازی

روغنکاری منظم سبب کاهش ساییدگی کمپرسور و راندمان کولر و خنک شدن بخش های مختلف کمپرسور می گردد.

مقداری کمی از این روغن با مبرد از کمپرسور خارج می شود و پس از چرخش دوباره به محفظه ی کمپرسورباز می گردد.

در روغنکاری کمپرسورتان تا پایین یا وسط یاتاقان اصلی پر از روغن می گردد هر وقت که میل لنگ شروع بکارکردن می کند قسمت خمیده ی میل لنگ وارد روغن شده و در مسیر برگشت روغن را به پیستون و سیلندر می پاشد.

تست رطوبت در روغن کمپرسور

این نکته را به یاد داشته باشید که روغن کمپرسور باید هیچگونه رطوبتی نداشته باشد، تست رطوبت روغن با اندازه گرفتن مقاومت الکتریکی روغن انجام میگیرد.

اگر در کمپرسور و کولرگازی رطوبت ایجاد گردد میتواند مشکلاتی را برایتان به وجود بیاورد:

  1. سبب گرفتگی لوله مویی و شیر می شود.
  2. سبب کثیفی و کف درون روغن می گردد.
  3. رطوبت سبب تولید اسید میشود بنابراین سبب از بین رفتن سیم پیچ موتورتان می گردد.
  4. عامل اصلی از بین رفتن روغن وهمچنین عایقتان می شود.

 

در صورت وجود هر یک از موارد ذکر شده حتما باید از سرویسکار کولر گازی برای سرویس کولر گازی و همچنین تعمیر آن کمک بگیرید.

علت کف کردن روغن کمپرسور کولر گازی

1. رطوبت و آلودگی موجود در روغن
2. در صورتی که مبرد به طور مایع در کمپرسور ریخته شود سبب می شود تا روغن تبخیر شده سپس همین تبخیر سبب کف کردن روغن کمپرسور می شود.

کم بودن و یا نبودن روغن در کولرگازی عامل از بین رفتن پیستون ، رینگ ، یاتاقان ، و سوپاپ ها به سرعت اتفاق بیافتد، همینطور که باعث از بین رفتن کاسه نمد می گردد این خود موجب سرو صدا بیشتر می شود.

چک کردن روغن کمپرسورتان بسیار مهم وحائز اهمیت است ،هیچ وقت آنرا پیش پا نندازید و جز مراحل سرویس کولرگازی می باشد که متخصص و تعمیرکار کولرگازی در کرج چه در هنگام نصب کولر گازی و چه در هنگام سرویس کولر گازی و تعمیر آن روغن دستگاه را چک میکند.

علت صدای زیاد کمپرسور کولر گازی

در کولرهای گازی دو قسمت اصلی کمپرسور سیم پیچ و روتور هستند که توسط یک بدنه فولادی محافظت می گردد. در بیشتر مواقع دلیل صدای بیش از حد کمپرسور یکی از این دو عامل هستند.

در اینجا به چهار روش تشخیص صدای زیاد کولر میپردازیم

1- اولین دلیل داغ شدن بیش از اندازه کمپرسور در هنگام کارکردن کولر گازی و بوی سوختگی وداغی

2- دومین دلیل قطع شدن برق در هنگام روشن شدن کولر گازی
3- نشتی روغن در ناحیه ی کمپرسور کولر گازی
4- لرزش شدید کمپرسور کولر در هنگام کار کردن کولر

در هر کجای کرج که باشید میتوانید از خدمات ما بهره مند شوید:
گوهردشت ، عظیمیه ،  فردیس ، مهرشهر ،  اندیشه ، ملارد ، کلاک ،بلوار دانش آموز ، بلوار شهرداری ، بلوار انقلاب ، بلوار بهشتی ، طالقانی ، گلشهر ، حصارک ، حصار ، قلمستان ، مصباح ، هفت تیر ، بلوار چمران ، رجائی شهر ، بلوار استقلال ، باغستان ، شاهین ویلا ، بلوار موذن ، جواد آباد ، محمدشهر ، جهانشهر ، شهرک جهان نما ، شهرک بنفشه ، ۴۵متری کاج ، بلوار ماهان ، استانداری ، میدان اسبی ، شاه عباسی ، امام زاده محمد ، باغ فاتح ،  میدان کرج، کرج نو ، کمالشهر ، خرمدشت ، گلدشت ، صفادشت ، مارلیک ، درختی ، اشتراکی ، حسن آباد ، سه راه گوهردشت ، منظریه ، مهرویلا ، دهقان ویلا ، فاز ۴ مهرشهر ، ساسانی ، شهرک اوج ، کیانمهر ، چهارصد دستگاه ، کارخانه قند ، سرحدآباد ، شهرک وحدت ، سیمین دشت ، مشکین دشت ، زرکان نو ،   شهرک راه آهن ، اکبرآباد ، شهرک فهمیده

در همه مناطق استان البرز “کرج تعمیر” را همراهی کنید

آسارا – اشتهارد – تنکمان – چهارباغ – شهر جدید هشتگرد – طالقان – فردیس – کردان – کمال شهر – کوهسار – گرمدره – گلسار – ماهدشت – محمد شهر – مشکین دشت – نظرآباد – هشتگرد – پیشاهنگی – کمال آباد – شهرک الهیه – شهریار – رامجین – ملک آباد – عرب آباد – لشگرآباد – سعیدآباد – برغان – شهر جدید اندیشه – اندیشه – چیتگر
Rate this post

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا