صفحه اصلی / کولر / کولر آبی / سرویس کولر آبی کرج | تعمیر کولر آبی کرج | سرویسکار کولر آبی در کرج
بیمه ثالث اقساط کرج

سرویس کولر آبی کرج | تعمیر کولر آبی کرج | سرویسکار کولر آبی در کرج

اگر کولر شما دچار مشکل شده است یا باد گرم میزند برای سرویس کولر آبی در کرج کافی است با ما تماس بگیرید، ما در کمترین زمان سرویسکار کولر آبی را هماهنگ میکنیم تا در محل شما حضور یابد.

سرویس کولر آبی در کرج

تماس با کرج تعمیر : تعمیر لوازم خانگی در کرج | تعمیر لوازم کامپیوتری و صوتی تصویری

09225521501

سرویس کولر آبی در کرج | هماهنگی با سرویسکار کولر آبی در کرج

تعمیر کولر آبی در کرج | تعمیرکار کولر آبی در کرج

  • تعویض پوشال کولر در کرج
  • روغن کاری کولر در کرج
  • تعویض پمپ آب کولر در کرج
  • تعمیر موتور کولر در کرج
  • تعویض موتور کولر آبی در کرج
  • تنظیم تسمه کولر آبی در کرج
  • رفع صدای کولر آبی در کرج
  • تعویض پروانه کولر آبی در کرج

سرویس کولر آبی در کرج

کولر آبی دارای اجزای الکترونیکی و اجزای مکانیکی می باشد:

1- اجزاء الکتریکی  2- اجزاء مکانیکی

اجزاء الکتریکی کولر آبی شامل موارد زیر می باشد :

  1. کابل چهار رشته وکلید مخصوص
    • برای ارتباط کلید به کولر از کابل چهار رشته استفاده می شود که سطح مقطع سیم ها نباید کمتر از 5/1 میلی متر مربع باشد.
    • کلید کولر شامل :یک کلید تک پل برای واتر پمپ ، یک کلید تک پل برای الکتروموتور فن ویک کلید تبدیل برای دور کند وتند الکتروموتور می باشد.
  2. جعبه اتصال یا ترمینال
    • جهت ایجاد اتصالات مطمئن وعایق از بدنه فلزی کولر که در داخل اطاقک کولر قرار دارد.
  3. خازن اصلاح ضریب قدرت
    • که بر روی بدنه نصب شده واز نوع روغنی وبا ظرفیت 20 الی 25 میکرو فاراد با ولتاژ نامی 400 تا450 ولت است.
  4. الکتروموتور دو دور فن
    • که معمولا”دارای دو دور 1000 و1500 دور در دقیقه است.
  5. خازن راه انداز
    • با ظرفیت 480-130 میکروفاراد – 110 ولت که در هنگام استارت در مدار بوده وپس از آنکه روتور به 75 در صد سرعت نامی خود رسید.
    • کلید گریز از مرکز خازن راه انداز وسیم پیچ کمکی را از مدار خارج می سازد.
  6.  پمپ آب (واتر پمپ )
    • آب را از تشتک تا حدود دو متر ارتفاع پمپاژ کرده وبه سه راهی آب وناودانی ها در بالای اطاقک کولر می رساند.

تعمیر کولر آبی در کرج | هماهنگی با تعمیرکار کولر آبی در کرج

تماس با کرج تعمیر : تعمیر لوازم خانگی در کرج | تعمیر لوازم کامپیوتری و صوتی تصویری

09225521501

الکتروموتر کولرهای خانگی از قسمت های زیر تشکیل شده است:ا

  • استاتور
  • روتور
  • در پوش وبوش ها

کلید گریز از مرکز که نقش عمده ای در راه اندازی وتنظیم دور موتور دارد وبر اساس نیروی گریز از مرکز عمل کرده وضمن عمل خود سیم پیچ راه انداز را از مدار خارج می کند قسمت متحرک این کلید بر روی محور روتور تعبیه شده وصفحه کائوچویی کلید گریز از مرکز بر روی در پوش موتور نصب شده است.

بر روی قسمت کائچویی موتور این لغات (com=مشترک) (HI=تند) (LO=کند) دیده می شود .

تماس با کرج تعمیر : تعمیر لوازم خانگی در کرج | تعمیر لوازم کامپیوتری و صوتی تصویری

09225521501

اجزاء مکانیکی کولر آبی شامل موارد زیر می باشد:

  • بدنه کولر
  • سه راهی آب ( أب پخش کن )
  • ناودان ها
  •  فن (پروانه ومحور فن یا توربین )
  • شناور ( فلوتر )
  • کانال داخلی وخارجی
  • پولی ها (فلکه ها ) وتسمه پروانه
  • یاتاقان ها
  • تعمیر کار کولر آبی در کرج

تماس با کرج تعمیر : تعمیر لوازم خانگی در کرج | تعمیر لوازم کامپیوتری و صوتی تصویری

09225521501

سرویس کولر آبی در کرج

تنظیم تسمه کولر آبی در کرج | عیب یابی کولر آبی در کرج

پوشش مناطق مختلف شهر کرج :

سرویس کولر آبی در گوهردشت ، سرویس کولر آبی در عظیمیه ،  فردیس ، سرویس کولر آبی در مهرشهر ،  اندیشه ، سرویس کولر آبی در ملارد ، سرویس کولر آبی در گرمدره ، سرویس کولر آبی در کلاک ،بلوار دانش آموز ، بلوار شهرداری ،

سرویس کولر آبی در بلوار انقلاب ، سرویس کولر آبی در بلوار بهشتی ، سرویس کولر آبی در طالقانی ، سرویس کولر آبی در گلشهر ، سرویس کولر آبی در حصارک ، سرویس کولر آبی در حصار ، سرویس کولر آبی در قلمستان ، سرویس کولر آبی در مصباح ،

سرویس کولر آبی در هفت تیر ، سرویس کولر آبی در بلوار چمران ، سرویس کولر آبی در رجائی شهر ، بلوار استقلال ، سرویس کولر آبی در باغستان ، سرویس کولر آبی در شاهین ویلا ، سرویس کولر آبی در بلوار موذن ، جواد آباد ،

سرویس کولر آبی در محمدشهر ، سرویس کولر آبی در جهانشهر ، سرویس کولر آبی در شهرک جهان نما ، سرویس کولر آبی در شهرک بنفشه ، سرویس کولر آبی در ۴۵متری کاج ، سرویس کولر آبی در بلوار ماهان ، سرویس کولر آبی در استانداری ،

سرویس کولر آبی در میدان اسبی ، سرویس کولر آبی در شاه عباسی ، سرویس کولر آبی در امام زاده محمد ، سرویس کولر آبی در باغ فاتح ،  میدان کرج، سرویس کولر آبی در کرج نو ، کمالشهر ، سرویس کولر آبی در خرمدشت ، سرویس کولر آبی در گلدشت ،

سرویس کولر آبی در صفادشت ، سرویس کولر آبی در مارلیک ، سرویس کولر آبی در درختی ، سرویس کولر آبی در اشتراکی ، سرویس کولر آبی در حسن آباد ، سرویس کولر آبی در سه راه گوهردشت ، سرویس کولر آبی در منظریه ، مهرویلا ، دهقان ویلا ،

سرویس کولر آبی در فاز ۴ مهرشهر ، سرویس کولر آبی در ساسانی ، سرویس کولر آبی در شهرک اوج ، سرویس کولر آبی در ماهدشت ، سرویس کولر آبی در کیانمهر ، سرویس کولر آبی در چهارصد دستگاه ، سرویس کولر آبی در کارخانه قند ،

سرحدآباد ، سرویس کولر آبی در شهرک وحدت ، سرویس کولر آبی در سیمین دشت ، سرویس کولر آبی در مشکین دشت ، سرویس کولر آبی در زرکان نو ،   شهرک راه آهن ، سرویس کولر آبی در اکبرآباد ، سرویس کولر آبی در شهرک فهمیده

تماس با کرج تعمیر : تعمیر لوازم خانگی در کرج | تعمیر لوازم کامپیوتری و صوتی تصویری

09225521501

سرویس کولر آبی در کرج

چرا کولر آبی خنک نمیکند؟ چرا کولر صدای زیاد میدهد و ….

در ادامه مشکلات رایج کولر آبی را بیان کرده ایم و دلیل مشکل و روش برطرف کردن آن نیز توضیح داده شده است که صرفا برای راهنمایی است و شما برای انجام موارد ذکر شده نیاز به مراجعه به سرویسکار کولر آبی در کرج دارید.

 

  1.  با زدن کلید ها ،الکتروموتور دو دور وپمپ آب روشن نمی شوند.
    •  فیوز قطع است ویا خراب شده.
    • ورود و خروج فاز به فیوز را توسط فاز متر بررسی نمایید.اگر به فیوز فاز می رسد امابا حرکت اهرم آن فاز خارج نمی شود ،فیوز خراب شده است آن را با فیوزی هم آمپر خودش تعویض نمایید.
  2. با زدن کلید ها الکتروموتور وپمپ آب روشن نمی شود.
    • در فاز یا نول اصلی (سیم رابط ) مشکلی بوجود آمده.
    • اگر در مبدأ درون کلید برق وجود دارد ،فیوز هم سالم است اما به ترمینال کولر برق 220 ولت نمی رسد،بطور قطع سیم (کابل) رابط دچار اشکال شده است.آن را تعویض نمایید.
  3. موتور کار می کند اما باد کولر خنک نیست.
    • در کف تشتک آبی وجود ندارد.
    • عدم وجود آب یا کافی نبودن آن می تواند به :
    • سوراخ شدن تشتک کولر
    • نشت نمودن آب از شیر اطمینان
    • تنظیم نبودن فلوتر (شناور) مربوط باشد.
  4. موتور کار می کند اما باد کولر خنک نیست.
    • واتر پمپ عمل نمی کند یا شلینگ رابط پاره شده.
    • به کنار کولر بروید وبه پوشال ها دقت نمایید. اگر صدای ریزش آب به گوش نرسید وهمچنین قطرات آب جاری روی پوشال ها رؤیت نشد،مطمئن باشید در سیستم پمپاژ آب مشکلی بوجود آمده.
    • این عیب می تواند به خود واتر پمپ ویا پارگی شلینگ مربوط باشد.
    • دریچه ها را باز نمایید تا مورد معیوب را دقیقا” شناسایی کنید.
    • خرابی واتر پمپ می تواند به هرزگرد شدن پروانه ویا نیم سوز شدن موتور مربوط باشد البته گاها”دیده می شود که واتر پمپ کاملا” سالم است اما در سیستم برق رسانی به آن مشکل بوجود آمده قبل از آن که واتر پمپ را سوخته تلقی کنید، سیم های رابطش را جدا نموده وبتوسط دو سیم دیگر به آن برق 220 ولت برسانید.اگر عمل نکرد وپروانه هم گریپاژ نیست پس واتر پمپ سوخته است در صورت پاره شدن شلینگ نیز آن را تعویض نمایید.
  5. موتور کار می کند اما باد کولر خنک نیست.
    • سوراخ ناودان ها مسدود شده .
    • دریچه ها را از کولر جدا نموده ودر صورت امکان پوشال ها را نیز جدا نمایید
    • سپس سوراخ های موجود روی ناودان ها را با جوهر نمک وبرس بشوئید تا جرم روی حفره ها کاملا” پاک شود.
    • سپس ناودان ها را با آب کافی بشوئید تا بوی جوهر نمک کاملا” رفع گردد،
    • سپس پوشال ها وشبکه های توری را ببندید و مطمئن باشید به تهویه مناسبی دست خواهید یافت.
  6. واتر پمپ والکتروموتور دو دور در حال کارند اما خنک کنندگی کولر ، کیفیت چندانی ندارد.
    • تسمه کولر تنظیم نیست.
    • برای تنظیم تسمه باید پیچ های پایه الکتروموتور را شل کرد وپایه را طوری جابجا کرد که تسمه نه شل باشد که روی پولی ها کمانه کند ونه آنقدر سفت باشد که محور را تحت تنش قرار داده بوش ویا تاقان ها را خراب کند ویا سبب سوختگی موتور گردد.
    • بهترین حالت رگلاژ تسمه آن است که اگر تسمه را نزدیک پولی کوچک توسط دو انگشت به هم نزدیک کنیم به اندازه یک بند انگشت با هم فاصله داشته باشند.
    • یا اینکه اگر موتور را خاموش نمودیم سریع فن توقف نکند بلکه حدود 5 الی 6 دور بزند سپس بایستد.ب
    • رای تعویض تسمه ضخامت وطول تسمه را باید جزء مشخصات آن در نظر داشته باشید.
  7. واتر پمپ والکتروموتور در حال کارند اما خنک کنندگی کولر کیفیت چندانی ندارد.
    • پارچه برزنتی لرزه گیر پاره است.
    • پارچه برزنتی را بر رسی نمایید واگر در آن پارگی مشاهده وقابل تعمیر نیست،آن را تعویض نمایید.
  8. واترپمپ و الکتروموتور کار می کنند اماخنک کنندگی کولر کم است.
    • موتور فن نیم سوز است.
    • توسط یک آمپر متر ،جریان موتور فن را اندازه گیری نموده وبا جریان ثبت شده بر روی آن مطابقت دهید.
    • اگر جریان اندازه گیری شده چند برابر جریان نامی موتور بوده و بدنه استاتور سریع داغ می شود موتور نیم سوز است.
  9. واتر پمپ والکتروموتور درحال کارند اماکیفیت خنک کنندگی کم است.
    • مقدار پوشال ها کم است وهوا آزادانه وارد کولر می شود.
    • اگر پوشال ها را تعویض نموده اید ،در جاگذاری پوشال های جدید دقت به عمل نیامده سعی شود جاگذاری پوشال ها یکدست باشد وپوشال ها همه ی سطح در پوش ها را اشغال نماید زیرا اگر قسمتی بدون پوشال باشد هوای گرم خارج کولر از آن قسمت مکیده شده وبه محیط ساختمان راه یافته وتهویه هوا را مختل می سازد.
  10. موتور فن کار نمی کند (واتر پمپ کار می کند.)
    • به موتور فن برق نمی رسد.
    • ممکن است فاز مربوط به موتور در کلید مخصوص کولر قطع شده ویا موردی مشابه در مورد نول صورت گرفته باشد.اگر مشکل از پارگی ویا قطع شدگی فاز یا نول است ،نقطه پاره شده را ترمیم نمایید.
  11. موتور صدای هوم می دهد اما شروع به کار نمیکند؟
    • برای اطلاع بیشتر به عیب یابی موتور ها مراجعه نمایید. اما بطور مختصر متواند از یکی از موارد زیر باشد :
    • سیم پیچ راه انداز سوخته است
    • سیم بندی راه انداز به کلید گریز از مرکز وصل نشده است
    • پس از خاموش کردن کولر کلید گریز از مرکز به حالت عادی خود باز نگشته است
    • تسمه بیش از حد سفت شده است
    • پولی ها در یک امتداد نیستند
    • سیم بندی دور تند نیم سوز شده است
    • اگر موتورفن 4/3 اسب است،احتمال دارد خازن راه انداز آن سوخته باشد.
  12. فقط یکی از دور های موتور فن کار می کند؟
    • سیم مربوط به دور دوم از صفحه کلید موتور قطع شده.
    • ابتدا برق کولر را قطع نمایید.سپس سیم های متصله به موتور را از آن جدا نموده وبا اهم متر هر سیم پیچ به کلید موتور را بر رسی نمایید.
    • به احتمال زیاد یکی از سر سیم های HI ویا LOW از صفحه کائوچویی جدا شده است که می بایست سیم مربوطه را لحیم نمایید.
    • اگر پارگی در درون استاتور باشد،کار قدری مشکل می شود وبهتر است در صورت عدم تخصص کافی به سیم پیچ های استاتور دست نزنید واز تعمیر کار مجرب کمک بگیرید.
  13. فقط یکی از دور های موتور فن کار می کند؟
    • یکی از سر سیم های رابط بین کلید تبدیل وپایه های LOW ویا HI در مسیر قطع شده است.
    • برای آن که مطمئن شویم سیم های رابط بین تبدیل وموتور سالم اند بهتر است دو خروجی را داخل کلید تبدیل به یکدیگر متصل نموده و دو سیم متصل به پایه های LOW و HI رااز اتصالات تخته کلید موتور جدا نموده و اهم متر را به آن ها متصل می کنیم .
    • اگر دو سیم رابط سالم بوده ودر مسیر دچار پارگی نشده باشند عقربه منحرف شده ومقداری اهم که در واقع اهم سیم های رابط است را نشان می دهد.
    • و اگر عقربه منحرف نشده ،سیم ها دچار پارگی شده اند وچون کابل چهار سیمه است باید کابل اصلی تعویض شود.
  14. فقط یکی از دور های موتور کار می کند؟
    • کلید گریز از مرکز عمل نمی کند.
    • در موتور کولر همیشه در لحظه اول سیم پیچ های استارت ودور تند در مدارند وبه محض رسیدن سرعت موتور به 75 درصد سرعت نامی کلید عمل نموده واستارت را از مدار خارج می کند وبا خارج شدن استارت دور تند در مدار مانده و موتور سرعت می گیرد.
    • سپس می توان با تغییر دادن وضعیت تبدیل از دور کند موتور استفاده نمود واگر کلید گریز از مرکز عمل نکند وسیم پیچ کمکی در مدار باقی بماند، موتور سرعت چندانی نداشته وضمن بگوش رسیدن صدای خشن از موتور ،داغ هم می شود.
    • مشکل کلید گریز از مرکز معمولا”شکستن صفحه فیبری و یا اکسید شدن فنر ها است که می بایست روتور را از استاتور جدا نموده وپس از سرویس محرک کلید ، یقینا” موتور به کار نرمال خود ادامه می دهد.
  15. فقط یکی از دور های موتور کار می کند؟
    • کلید تبدیل خراب است.
    • به علت بالا بودن جریان مصرفی در کولر گاها”کنتاکت ها درون کلید تبدیل به یکدیگر جوش می خورند
    • .قاب کلید تبدیل را باز نموده ، و با اهم متر (در حالی که فیوز اصلی کولر قطع است ) از حرکت اهرم کلید بین کنتاکت مشترک با دو خروجی اطمینان حاصل کنید.
    • اگر در کنتاکت ها جوش خوردگی دیده شود، آن ها را از یکدیگر جدا نموده وپس از سمباده کشی کلید را مجددا” در مدار قرار می دهیم.اگر همچنان عملکرد مثبتی نداشت آن را تعویض می کنیم.
  16. با روشن نمودن کولر ،موتور براه نمی افتد اما اگر پولی با دست چرخانده شود موتور بکار خواهد افتاد؟
    • همانند مورد اشاره شده در 12 می باشد
  17. صدای کولر در حال کار زیاد است. ؟
    • پولی ها یا یکی از پولی ها شل شده است.
    • در پوش سمت پولی ها را از بدنه جدا نموده واتصال آن ها به محور را کنترل نمایید.
    • در صورت لزوم ،پولی ها را محکم بر روی محور فن ببندید.
  18. صدای کولر در حال کار زیاد است؟
    • یاتاقان ها گشاد شده اند.
    • در پوش های دوطرف فن را باز نموده ومحور را بصورت شعاعی (عمودی) حرکت دهید اگر محور حرکت عمودی داشت ،نیاز است بوش ها را تعویض نمایید.
    • البته در بعضی موارد یاتاقان ها (بوش ها) سالم اند اما به سبب شل شدن بست یاتاقان این عیب بروز می کند.
  19. صدای کولر در حال کار زیاد است؟
    • محور فن تاب بر داشته است.
    • اگر محور فن تاب داشته باشد،در حال گردش لنگر انداخته وعلاوه بر تولید صدای زیاد، سبب خرابی یاتاقان نیز می گردد.
    • رفع این عیب نیاز به تجربه و مهارت خاصی دارد و از جمله مهارت های تراشکاران محسوب می شود.
  20. صدای کولر در حال کار زیاد است؟
    • صدا از موتور فن است.
    • صدای خشن موتور فن می تواند از در گیر شدن پروانه خنک کننده با در پوش به سبب خرابی یا تا قان وتاب داشتن محور فن ناشی گردد.
    • موارد فوق را بررسی نمایید وقطعه معیوب را شناسایی وعیب را بر طرف نمایید.
  21. صدای کولر در حال کار زیاد است؟
    • تسمه کولر خراب است.
    • خراش های روی تسمه موجب صدای خشن کولر در حال کار می شود.
    • اگر تسمه معیوب است با ارائه آن به فروشگاه قطعات کولر، تسمه ای با سایز خودش را تهیه نمایید.
  22. موتور فن مرتبا” خاموش وبصورت خودکار روشن میشود؟
    • روشن وخاموش شدن مرتب موتور نشانگر وجود اورلود سر راه سیم مشترک موتور ویا داخل آن (موتور ) میباشد.
    • در بعضی از لوازم الکتریکی مثل چرخ گوشت ها جهت حفاظت موتور در برابر جریان اضافه بار ویا اتصال کوتاه در داخل موتور از محافظ استفاده می شود .
    • این محافظ گاها فیوز شیشه ای است که جریان نامی آن متناسب با جریان دستگاه انتخاب می گردد و در موارد دیگر از اورلود بعنوان محافظ استفاده می شود.
    • با عبور جریان بیش از حد از وسیله وبوجود آمدن گرمای زیاد اورلود بطور خودکار عمل کرده وجریان را قطع می کند و با سرد شدن مجدد وسیله (موتور ) جریان بر قرار وموتور به حرکت در می آید .
  23. آب کولر سر ریز می شود؟
    • این مشکل می تواند به تنظیم نبودن فلوتر مربوط باشد.
    • همچنین سوراخ شدن گوی پلاستیکی شناور سبب می شود گوی پر از آب شود وبه ته آب تشتک رود ، در نتیجه آب بیش از حد وارد کولر شده وسر ریز می کند در این صورت می بایست شناور تعویض شود.
  24. هنگام کار کولر قطرات ریز آب وارد محیط می شود؟
    • شلینگ پاره شده و آب بداخل پره های تور بین پاشیده می شود.
    • آب از طریق پوشال وتسمه بداخل فن ریخته می شود.

 

عوامل تحریک کننده اورلود در کولر عبارتنداز:

  • نیم سوز بودن موتور
  • خارج نشدن سیم پیچ استارت از مدار (عمل نکردن کلید گریز از مرکز )
  • سفت بودن تسمه
  • گریپاژ بودن یاتاقان ها
  • بسته بودن دریچه هوای کولر ودر نتیجه آن تراکم هوای داخل که گردش فن را مشکل می سازد
  • در یک امتداد نبودن پولی ها
  • کلیه موارد مذکور می بایست مورد به مورد بر رسی گردد تا مشکل اصلی شناسایی وعیب بر طرف شود.

سرویس کولر آبی در کرج | سرویسکار کولر آبی در کرج

درباره تعمیرات در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!