وکیل

وکیل کیفری کرج؛ رسیدگی به پرونده های کیفری توسط وکیل دعاوی کیفری در کرج

وکیل کیفری کرج به کسی گفته میشود که در رسیدگی به پرونده های کیفری تجربه و تسلط بالاتری داشته باشد؛ چرا که در پرونده های کیفری مسئله جان و آبروی انسان ها در میان است و حساسیت دعاوی کیفری بالاتر است.

بهترین وکیل کیفری در کرج، رسیدگی تخصصی به دعاوی کیفری در کرج
بهترین وکیل کیفری در کرج، رسیدگی تخصصی به دعاوی کیفری در کرج

جهت هماهنگی با شماره 09121543655 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

وکیل کیفری در کرج

امروزه جمعیت کرج به شدت در حال رشد است و در این هیاهو و شلوغی اقرادی هستند که بهجرایمی مثل کلاهبرداری، سرقت و جعل سند مبادرت میکنند و کیسه ای برای خود میدوزند. لذا باید در تمامی معاملات و کارهای روزمره خود دقت بالایی به خرج دهیم و اگر خدای ناکرده درگیر این کلاهبرداران و شیادان شدیم با کمک و همراهی یک وکیل کیفری در کرج تلاش کنید تا با کمترین خسارت از معرکه گذر کنید.

یک وکیل متخصص امور کیفری در کرج فردی است که در جرایم کیفری تخصص بالا دارد و بر حقوق جزا تلسط و اشراف کافی دارد.

وکالت یعنی رسیدگی به دعاوی، از جانب موکل، در دادگاهها و دادسراها، و پیگیری حقوق موکل و اعاده حق، با تکلیه بر تجربه وکیل، تسلط بر قوانین و شناخت مراحل قانونی رسیدگی به شکایات؛ تا در کمترین زمان موکل به حقوق خود دست یابد.برای رزو وقت و مشاوره تخصصی با وکیل در کرج، با ما تماس بگیرید.

وکیل کیفری خوب در کرج

بخشی از مهترین تخصص های یک وکیل کیفری خوب در کرج شامل موارد زیر است:

  • رسیدگی به پروندهای کلاهبرداری
  • طرح شکایت در خصوص خیانت در امانت
  • رسیدگی به پرونده های مرتبط با قتل
  • طرح دعوای فروش مال غیر
  • پیگیری پرونده فوت در تصادفات رانندگی
  • طرح شکایت مرتبط با سرقت
  • پیگیری نزاع
  • طرح دعوا در خصوص دیه
  • پیگیری پرونده جعل و استفاده از سند مجعول
  • پیگیری دعاوی توهین و افترا
  • رسیدگی به تهدید ، آدم ربایی ، تجاوز به عنف ، مزاحمت تلفنی

اینها تنها بخشی از جرایمی است که یک وکیل کیفری در کرج باید بر قوانین مرتبط بر آنها تسلط داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل در دادگاه طرح شکایت کند و سپس با دفاعی قابل قبول به استیفای حقوق موکل خود در پرونده کیفری بپردازد.

وکیل کیفری عالی در کرج

بر اساس ماده 35 قانون اساسی، هر یک از دو طرف دعوا این حق را دارند که در دادگاه از وکیل استفاده کنند. اما در پرونده های کیفری از آنجا که مستقیم با جان و آبروی انسان ها در ارتباط هستند لزوم همراهی وکیل کیفری چند برابر میشود. در این خصوص ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری صراحتا تاکید دارد:

ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری
با شروع تحت نظر قرار گرفتن، متهم می تواند تقاضای حضور وکیل نماید. وکیل باید با رعایت و توجه به محرمانه بودن تحقیقات و مذاکرات، با شخص تحت نظر ملاقات نماید و وکیل می تواند در پایان ملاقات با متهم که نباید بیش از یک ساعت باشد ملاحظات کتبی خود را برای درج در پرونده ارائه دهد.

اما چرا قانونگذار تاکید دارد که از وکیل کیفری استفاده شود؟ در پرونده های کیفری، پیچیدگی های متعددی وجود دارد و روشن شدن حقیقت گاها خیلی سخت است و میتوان با کوچکترین تغییر در شکل دفاع از متهم، جریان پرونده را تغییر داد. با همراهی یک وکیل کیفری عالی در کرج، دیگر نیازی نیست نگران ضایع شدن حق خود در جلسات دفاع باشید.

بهترین وکیل کیفری در کرج

در جریان رسیدگی به پرونده های کیفری، نقش وکیل بسیار تاثیر گذار است.  وکیل متهم می تواند با کسب اطلاع از اتهام و دلایل آن، مطالبی را که برای کشف حقیقت و دفاع از متهم یا اجرای قانون لازم بداند، اظهار کند. اظهارات وکیل در صورتمجلس نوشته می شود. و در جلسات دادگاه با همراهی بهترین وکیل کیفری در کرج شما میتوانید دلایل و اسناد خود را متناسب با قوانین کیفری و جزایی به نحوی ارائه کنید که جلوی اتهام وارده به شما گرفته شود و از شانس برنده شدن خود را بالا ببرید.

وکیل دعاوی کیفری در کرج

در رسیدگی به دعاوی کیفری باید بر قوانین آیین دادرسی کیفری توجه ویژه ای داشت که با توجه به تعدد قوانین تنها وکیل دعاوی کیفری در کرج میتواند از عهده این کار برآید.

بعنوان مثال در خصوص اثبات جرم قانونگذار موارد زیر را لیست کرده است:

ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری

جرم در موارد زیر مشهود است:

  • الف- در مرئی و منظر ضابطان دادگستری واقع شود یا مأموران یاد شده بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یابند و یا آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده کنند.
  • ب – بزه دیده یا دو نفر یا بیشتر که ناظر وقوع جرم بوده اند، حین وقوع جرم یا بلافاصله پس از آن، شخص معینی را به عنوان مرتکب معرفی کنند.
  • پ – بلافاصله پس از وقوع جرم، علائم و آثار واضح یا اسباب و ادله جرم در تصرف متهم یافت شود و یا تعلق اسباب و ادله یاد شده به متهم محرز گردد.
  • ت – متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، قصد فرار داشته یا در حال فرار باشد یا بلافاصله پس از وقوع جرم دستگیر شود.
  • ث – جرم در منزل یا محل سکنای افراد، اتفاق افتاده یا در حال وقوع باشد و شخص ساکن، در همان حال یا بلافاصله پس از وقوع جرم، ورود مأموران را به منزل یا محل سکنای خود درخواست کند.
  • ج – متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، خود را معرفی کند و وقوع آن را خبر دهد.
  • چ – متهم ولگرد باشد و در آن محل نیز سوء شهرت داشته باشد.

تبصره 1– چنانچه جرائم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده (302) این قانون به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان می توانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند.

تبصره 2– ولگرد کسی است که مسکن و مأوای مشخص و وسیله معاش معلوم و شغل یا حرفه معینی ندارد.

نقش وکیل در دادگاه کیفری

ماده 347 قانون آیین دادرسی کیفری

متهم می تواند تا پایان اولین جلسه رسیدگی از دادگاه تقاضا کند وکیلی برای او تعیین شود. دادگاه در صورت احراز عدم تمکن متقاضی، از بین وکلای حوزه قضائی و در صورت عدم امکان از نزدیکترین حوزه قضائی، برای متهم، وکیل تعیین می نماید. در صورتی که وکیل درخواست حق‏ الوکاله کند، دادگاه حق‏ الوکاله او را متناسب با اقدامات انجام شده، تعیین می کند که در هر حال میزان حق‏ الوکاله نباید از تعرفه قانونی تجاوز کند. حق‏ الوکاله از محل اعتبارات قوه قضائیه پرداخت می شود.

تبصره – هرگاه دادگاه حضور و دفاع وکیل را برای شخص بزه‏ دیده فاقد تمکن مالی ضروری بداند، طبق مفاد این ماده اقدام می کند.

ماده 348 قانون آیین دادرسی کیفری

در جرائم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده (302) این قانون، جلسه رسیدگی بدون حضور وکیل متهم تشکیل نمی شود. چنانچه متهم، خود وکیل معرفی نکند یا وکیل او بدون اعلام عذر موجه در دادگاه حاضر نشود، تعیین وکیل تسخیری الزامی است و چنانچه وکیل تسخیری بدون اعلام عذر موجه در جلسه رسیدگی حاضر نشود، دادگاه ضمن عزل او، وکیل تسخیری دیگری تعیین می کند. حق‏ الوکاله وکیل تسخیری از محل اعتبارات قوه قضائیه پرداخت می شود.

تبصره1– هرگاه وکیل بدون عذر موجه از حضور در دادرسی امتناع کند، دادگاه مراتب را به مرجع صالح به منظور تعقیب وکیل متخلف اعلام می دارد.

تبصره2– هرگاه پس از تعیین وکیل تسخیری، متهم، وکیل تعیینی به دادگاه معرفی کند، وکالت تسخیری منتفی می شود.

تبصره3– تقاضای تغییر وکیل تسخیری از سوی متهم فقط برای یک بار قابل پذیرش است.

ماده 349 قانون آیین دادرسی کیفری

وجود یکی از جهات رد دادرس بین وکیل تسخیری با طرف مقابل، شرکا و معاونان جرم یا وکلای آنان موجب ممنوعیت از انجام وکالت در آن پرونده است.

وکیل کیفری محدوده کرج

آیین دادرسی کیفری مجموعه مقررات و قواعدی است که برای کشف جرم، تعقیب متهم، تحقیقات مقدماتی، میانجیگری، صلح میان طرفین، نحوه رسیدگی، صدور رأی، طرق اعتراض به آراء، اجرای آراء، تعیین وظایف و اختیارات مقامات قضائی و ضابطان دادگستری و رعایت حقوق متهم، بزه دیده و جامعه وضع می شود.

منبع

ما در سراسر کرج و استان البرز آماده ارائه مشاوره تخصصی و پیگیری پرونده های کیفری شما عزیزان هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا