ژئوپی

نقشه برداری UTM در کرج : انجام نقشه برداری یو تی ام در کرج

نقشه برداری UTM در کرج : ارائه خدمات نقشه برداری یو تی ام در شهر کرج و استان البرز بصورت تخصصی و حرفه ای با استفاده از دستگاه های برزو در کمترین زمان ممکن.

جهت سفارش و استعلام قیمت با شماره 09125042503 از 9 الی 18 تماس بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)

نقشه برداری UTM در کرج

نقشه برداری یو تی ام UTM سیستم مختصات جهانی است که مخفف عبارت universal transverse Mercator است که به معنی موقعیت دقیق روی کره زمین است و دارای مختصات منحصربه فردی نیز است که در ادامه به آشنایی و بررسی با این سبک نقشه بردار می پردازیم .

یکی از سیستم های مختصات جهانی است که موقعیت زمین را به صورت دقیق اندازه گیری می کند و ابعاد به دست آمده؛ به زمین مورد نظر اختصاص دارد و معمولا به این مختصات منحصربه فرد گفته می شود که همان چیزی است که اداره ثبت برای صدور سند تک برگ می خواهد بعبارتی اداره ثبت موقعیت دقیق و اصلی زمین را که به نوعی دقیق ترین ابعاد روی کره زمین است؛ در سیستم کاداستری کشور به ثبت می رساند و با توجه به آن سند تک برگ را صادر می کند.

ارائه خدمات نقشه برداری یو تی ام در کرج ، جهت هماهنگی تماس بگیرید.

اگر توجه کرده باشید این نوع مختصات مانند شناسنامه در پایین سمت راست سند درج شده و موقعیت ملک در سیستم کاداستری کشور به صورت شماتیک در پایین گوشه سمت راست به چاپ می رسد.

بهتر است بدانید که هیچ شخصی نمی تواند با موقعیت UTM و با کد مختصات زمین شما برای زمین دیگری سند بگیرد.

یکی از مزایای این نوع نقشه برداری است که سبب می شود تا مشکل تداخل زمین ها و مشکل چند سند صادر شدن برای یک زمین به صورت کامل برطرف شود.

این امکان برای کلیه ادارات ثبت اجرا شده است و وجود نقشه یوتی ام UTM یکی از الزامات صدور سند تک برگ است .

برای داشتن دقیق ترین نقشه یو تی ام UTM زمین خود سعی کنید از یک کارشناس نقشه بردار متخصص استفاده کنید تا دقت بسیار بالایی در مختصات UTM گوشه های ملک داشته باشد.

نقشه های UTM با دقت و فرمت استاندارد و ممهور شده به وسیله کارشناسان دادگستری و نقشه برداران نظام مهندسی مورد قبول اداره ثبت هستند.

باید بدانید که مهر کارشناسان رشته عمران و راه ساختمان برای اداره ثبت به هیچ عنوان قابل قبول نیست و به سرعت نقشه برگشت میخورد.

اگر نیاز به تعمیرکار دستگاه gps در کرج داشتید ، کافی است با ما تماس بگیرید و از خدمات تخصصی ما بهره مند شوید.

تهیه نقشه هوایی در کرج ، با مهر کارشناس رسمی ، جهت هماهنگی در کمترین زمان ، کافی است با ما تماس بگیرید.

ضرورت تهیه نقشه UTM

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقشه UTM با ما تماس بگیرید

ضرورت تهیه نقشه UTM چیست ؟ (جهت تهیه نقشه یو تی ام در کرج با ما تماس بگیرید.)

استقرار پلاک در مکان

با دارا بودن نقشه یو تی ام زمینی که دارای مختصات منحصربه فرد است هیچ شخصی نمی تواند ادعا کند که سندی با مشخصات زمین شما دارد .

با این نقشه قطعه زمین ها شما با هیچ زمین دیگر اشتباه گرفته نخواهد شد و مختصاتی که به شما اعلام می شود صرفا مختص به ملک شماست و از ثبت مجدد ملک برای دیگری جلوگیری می شود.

تعیین مساحت دقیق در حد سانتی متر

زمانی که از نقشه یوتی ام استفاده می شود گوشه های زمین شما به صورت دقیق مشخص می شود به همین دلیل مساحت بدست آمده به صورت سانتی متر است و با توجه به افزایش روزافزون زمین و قابل قبول بودن قیمت هر متر مربع از زمین ، منجر به اطلاع از مساحت دقیق زمین خواهد شد که معاملات ملکی آگاهانه و سبب جلوگیری از ضرر فروشنده می شود

عدم تجاوز به جابجایی و تعارض

نقشه UTM ، تحدید حدود دقیق ملک و خط مرزی ملک با قطعات مجاور با دقت سانتی متر صورت خواهد گرفت و از هر گونه تعارض و تجاوز ، جابجایی خط مرزی عمدی و یا غیر عمدی ملک مورد نظر جلوگیری خواهد شد.

به حداقل رساندن اختلاف ملکی

فرض کنید کلیه قطعات زمین در یک منطقه مانند قطعات یک پازل به صورت منظم و درست در جای خود قرار بگیرند و تمام مرزهای بین زمین ها به خوبی رعایت شود .قطعا اختلاف ملکی به حداقل می رسد و دیگر شاهد بلاتکلیفی املاک و همچنین عدم امکان بهره برداری مالک به علت اختلاف ملکی مربوط نخواهد بود.

دلایل نیاز به نقشه UTM چیست؟

نقشه یو تی ام زمین توسط افراد متخصص و کاربلد در کرج

نقشه برداری UTM چیست ؟ (برای انجام نقشه برداری UTM در کرج با ما تماس بگیرید.)

نقشه یو تی ام به معنای سیستم مختصات مبدل است که به دست تیم مهندسی ارتش آمریکا در سال 1940 ابداع شد .

روی این سیستم نقشه برداری و تعیین موقعیت روی یک دستگاه مختصات به صورت دو بعدی نشان داده خواهد شد .

در حقیقت هر نقطه از زمین دارای مختصات خاصی است .

هر زمین در این سیستم به 60 بخش یا زون تقسیم می شود که هر کدام از قسمت ها یا زون ها معادل 6 درجه از طول جغافیایی است که تقسیم شده است و هر زون هم در راستای اق به 20 بخش تقسیم شده که هر بخش 8 درجه از عرض جغرافیای را نشان می دهد .

با دارا بودن طول و عرض جغرافیایی قادر خواهیم بود یک نقطه در کره زمین را مشخص کنیم. کشور ایران در زون های 38 تا 41 قرار دارد و زون های عرض جغرافیایی برحسب حروف انگلیسی نان گذاری می شود که حرف R و حرف S نشان دهنده مناطق ایران است .

در حقیقت مختصات و محدوده ملک موردنظر شما به وسیله کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری روی دستگاه مختصات دو بعدی ، سامانه UTM ؛ به کمک سامانه GPS جانمایی می شود تا نقشه به دست آمده به صورت دقیق مشخص شود.

دلایل نیاز به نقشه UTM چیست؟

سیستم تهیه نقشه utm به علت دارا بودن مختصات و همچنین ابعاد دقیق در حد سانتی متر در ادارت و مجموعه های مرتبط به خدمات ملکی مانند ادارات ثبت، شهرداری ها ، اداره منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و غیره استفاده می شود.

در حقیقت این ادارات مالکین را ملزم به دریافت نقشه UTM یا اصطلاحا چهارمیخ از کارشناسان رسمی دادگستری رشته نقشه برداری کرده اند .

امروزه با اضافه کردن طرح اجباری شمیم و درج نقشه utm یا چهارمیخ روی اسناد ملکی جدید این روال به پروسه صدور اسناد اضافه می شود.

 نقشه UTM

چه افرادی صلاحیت تهیه نقشه یو تی ام را دارند؟

افرادی که در آزمون سازمان نظام مهندسی ساختمان شرکت کرده و دارای پروانه و مهر نظام مهندسی نیز هستند و یا حتی افرادی که در آزمون کارشناسان دادگستری شرکت کرده و در رشته نقشه بردای و امور ثبتی پروانه و مهر کارشناس رسمی دادگستری را دریافت کرده اند.

گروه سوم نقشه برداران است که این افراد دارای پروانه اشتغال به کار از سوی سازمان نظام کاردانس است و مجوز تهیه این نوع نقشه را دارند.

باد بدانید زمانی که روی نقشه گردآوری شده مهر کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری وجود نداشته باشد این نقشه به لحاظ حقوقی و اداری فاقد اعتبار است .

خدمات کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

  • در مراجع قضایی معمولا دادگاه ها و ادارات دولتی اعم از ثبت اسناد ، شهرداری ها و غیره دارای کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی برای ارائه نقشه و جانمایی ملک و اظهار نظر استفاده می کنند.
  • تعیین مساحت ملک ، زمین و کروکی ثبتی، توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری ،تهیه نقشه UTM صورت می گیرد.
  • تعیین جانمایی ملک با بهره گیری از نقشه یو تی ام و یا نقشه چهارمیخ
  • تعیین مختصات دقیق ملک برای مشخص کردن وضعیت ثبتی املاک و فاقد سند رسمی
  • تهیه صورت مجلس تفکیکی برای آپارتمان ها
  • تهیه نقشه زمین و ثبت نام سند مالکیت رسمی
  • مساحت زمین های کشاورزی و باغ و همچنین تهیه نقشه یو تی ام یا چهارمیخ
  • عرصه و عیان ملک تعیین و میزان تعرضات آن به وسیله کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری بررسی می شود.
  • تفسیر عکس های هوایی (بعبارتی مشخص کردن آثار قنات، چاه ، مشخص کردن آثار کشت و زرع محدوده زمین های کشاورزی)
  • تفسیر تصاویر ماهواره ای
کاربرد نقشه UTM

نقشه UTM زمین توسط کارشناس دادگستری رشته نقشه برداری در کرج

مشخص کرده موقعیت ملک درخواستی روی نقشه با استفاده از شناسه

  1. وارد سایت www.geoplaner.com شوید
  2. ابتدا 6 شماره اولیه شناسه را یعنی 533922 ،در بخش X و یا E را وارد کنید.
  3. هفت شماره بعدی شناسه یعنی 3955695 را در بخش Y یا N بنویسید.
  4. دو شماره بعدی یعنی 39 را در مربع کوچک utm وارد کنید.
  5. باید درون مربع نوشته utm حرف n را که نشان دهنده نیم کره شمالی است انتخاب کنید.
  6. اکنون با ok کردن نقشه ملک که به سند مربوط اس نمایش داده خواهد شد می توانید با داشتن اطلاعات اولیه در خصوص نقشه و امور ثبتی و تراز همه نقشه یو تی ام را که به اسناد و املاک مربوط است با سرعت بیشتری به نتیجه رساند و در ادارات مربوطه مانند اداره ثبت و شهرداری ها کمتر در صف نقص پرونده خواهید ماند.

نحوه نقشه برداری کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری

این کارشناسان پس از مراجعه به محل موردنظر برای تهیه نقشه یو تی ام برای جانمایی ملک و یا تعیین مختصات دقیق ملک به دو روش می توانند نقشه را تهیه کنند.

  • بهره گیری از دوربین توتال استیشن به صورت زمینی تصاویر گرفته خواهد شد و بعد از آن نقشه ترسیم خواهد شد و اطلاعات مساحت و ابعاد ملک روی نقشه هوایی سازمان نقشه برداری با مقیاس 2000/1 جانمایی خواهد شد که بعبارتی کنج های ملک و یا زمین اصطلاحا چهارمیخ شوند.
  • روش دو استفاده از گیرنده های ماهواره ایی و یا همان چی پی اس های دو یا سه فرکانس است که به صورت مستقیم ملک را به UTM تبدیل می کند و بعد از پردازش اطلاعات و ترسیم نقشه مورد نظر به متقاضی ارائه خواهد شد.

کاربرد نقشه UTM

می توانید با استفاده از این سندها ملک هایی که دارای سند قولنامه ایی دفترچه ای ، بنچاقی و غیره هستند را به سند تک برگ تبدیل کرد .

هزینه نقشه UTM

معمولا هزینه این نقشه به عوامل متعددی بستگی دارد که ممکن است افرادی با این عوامل به صورت کامل آشنایی نداشته باشند به همین علت در این بخش به صورت کلی این عوامل بررسی می شود.

در هر کجای کرج که باشید میتوانید از خدمات ما بهره مند شوید:

گوهردشت ، عظیمیه ،  فردیس ، مهرشهر ،  اندیشه ، ملارد ، کلاک ،بلوار دانش آموز ، بلوار شهرداری ، بلوار انقلاب ، بلوار بهشتی ، طالقانی ، گلشهر ، حصارک ، حصار ، قلمستان ، مصباح ، هفت تیر ، بلوار چمران ، رجائی شهر ، بلوار استقلال ، باغستان ، شاهین ویلا ، بلوار موذن ، جواد آباد ، محمدشهر ، جهانشهر ، شهرک جهان نما ، شهرک بنفشه ، ۴۵متری کاج ، بلوار ماهان ، استانداری ، میدان اسبی ، شاه عباسی ، امام زاده محمد ، باغ فاتح ،  میدان کرج، کرج نو ، کمالشهر ، خرمدشت ، گلدشت ، صفادشت ، مارلیک ، درختی ، اشتراکی ، حسن آباد ، سه راه گوهردشت ، منظریه ، مهرویلا ، دهقان ویلا ، فاز ۴ مهرشهر ، ساسانی ، شهرک اوج ، کیانمهر ، چهارصد دستگاه ، کارخانه قند ، سرحدآباد ، شهرک وحدت ، سیمین دشت ، مشکین دشت ، زرکان نو ،   شهرک راه آهن ، اکبرآباد ، شهرک فهمیده

در همه مناطق استان البرز “کرج تعمیر” را همراهی کنید

آسارا – اشتهارد – تنکمان – چهارباغ – شهر جدید هشتگرد – طالقان – فردیس – کردان – کمال شهر – کوهسار – گرمدره – گلسار – ماهدشت – محمد شهر – مشکین دشت – نظرآباد – هشتگرد – پیشاهنگی – کمال آباد – شهرک الهیه – شهریار – رامجین – ملک آباد – عرب آباد – لشگرآباد – سعیدآباد – برغان – شهر جدید اندیشه – اندیشه – چیتگر

5/5 - (2 امتیاز)

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا